http://www.healthprose.org/ Jegyzo.hu
  CIKKEK
  Újrago(mb/nd)olt hatósági eljárásjog: az általános közigazgatási rendtartás 1. rész 2017.05.29.  
  Hozzászólások: 0  
Szerző: Hajas Barnabás dr.

 
A cikk letölthető PDF formátumban is! Az Országgyűlés 2016. december 6-i ülésnapján elfogadta a közigazgatási eljárás új rendjét szabályozó, Általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvényt, rövid elnevezése szerint Ákr.-t. Az Ákr. 2018. január 1-jén lép hatályba. Az új eljárási kódex a közigazgatási eljárásjog megújítását tűzte célul, véget kíván vetni az elmúlt évtizedben jellemző permanens módosítási folyamatnak, olyan eljárásjogi intézmények kialakítására irányult a kodifikáció törekvése, amelyek biztosítják az ügyfelek joghoz jutását, a kiszámíthatóbb jogalkalmazást, egyúttal elősegítik az eljárások hatékonyságát, koncentráltságát. A korábbi szabályozáshoz képest számos új vonása van: rövidebb, egyszerűbb, átláthatóbb szabályozás; megerősíti a kódexnek a különös eljárási szabályokkal szembeni elsődlegességét; automatikus döntés, sommás eljárás, függő hatályú döntés; a jogorvoslati rendszerben a közigazgatási bíráskodás elsődlegessége stb. I. A hatósági eljárásjog megújításának okai A közigazgatási eljárásjog...
 
Bővebben...  

 
A szakmaiság az első 2006/6
  2009.10.20. Hozzászólások: 0  
Szerző: Vadas Zsuzsa

A jegyző felel mindenért Dr. Tóth László a rendszerváltástól nyugdíjba vonulásáig Zalaegerszeg jegyzője volt. 1965-ben szerzett jogi diplomát Budapesten. Hat hónapos szakmai gyakorlatát a Zala megyei tanács titkárságán töltötte, majd rövid ideig a járási tanácson is dolgozott. Ezt követően vállalati jogtanácsos lett, 1969-ben letette az ügyvédi-jogtanácsosi szakvizsgát. 1973-ban került a zalaegerszegi városi tanács titkárságára. Részben az akkori testületi ülések jogi kontrollját végezte, rendelettervezeteket készített és ellátta a...
 
    Bővebben...  

 
Zalai aranyköpések 2006/6
  2009.10.20. Hozzászólások: 0  
Szerző: Adminisztrátor

„A statisztikával kapcsolatban alpolgármester úrnak más a véleménye. A statisztika olyan, mint a bikini. Mindent megmutat, de a lényeget eltakarja.” (Polgármesteri reagálás interpellációra adott képviselői válaszra.) „Az alapvető működéshez nekik nem számítógép és fax kell, hanem egy közösségi helyiség. Nem kell oda fax, mert nem egy „faxos” kisebbségről van szó. Ők nem számítógéppel dolgoznak.” (Jegyzői hozzászólás egy kisebbségi önkormányzat működéséhez) „Nem hiszem, hogy éppen az ifjúság épülésére szolgálna. Ha...
 
    Bővebben...  

 
Elektronikus azonosítás - intelligens kártya 2006/6
  2009.10.20. Hozzászólások: 0  
Szerző: Rónai Tibor

Az Európai Bizottság célul tűzi ki a tagok számára a közös specifikáció kidolgozását az elektronikus azonosítási eljárásokra 2007-ig, továbbá az elektronikus aláírás szabályainak felülvizsgálatát 2009-ig abból a célból, hogy 2010-ig kölcsönösen elismerjék a nemzeti elektronikus azonosítási eljárásokat a közigazgatási web oldalakon és szolgáltatásokban. Nem kötelező érvényű tehát egységes megoldás bevezetése, de célszerű közelíteni egy interoperábilis megoldáshoz, különösen azokban a tagországokban, amelyekben még nem vezettek...
 
    Bővebben...  

 
OrganP és IRKA 2006/6
  2009.10.20. Hozzászólások: 0  
Szerző: Cziborné Vincze Amália Csomor Ferenc Zalaegerszeg

Az Egységes Kistérségi Önkormányzati Költségvetési Gazdálkodási Rendszer (OrganP) bevezetésének tapasztalatai Polgármesteri Hivatalban A Belügyminisztérium által IDEA néven indított fejlesztési program keretében Zalaegerszeg lett a színhelye az első kistérségi mintaprojektnek. A projekt megvalósítására 2002. szeptember 5-én együttműködés jött létre a Belügyminisztérium, a Miniszterelnöki Hivatal, az Informatikai és Hírközlési Minisztérium, valamint Zalaegerszeg MJV Önkormányzata között. Zalaegerszeg vállalta, hogy 2003-ban hivatalában és...
 
    Bővebben...  

 
A közigazgatási informatika átalakul 2006/6
  2009.10.20. Hozzászólások: 0  
Szerző: Simon Géza közigazgatási informatikáért felelős kormánybiztos

Viviane Reding az Európai Unió információs társadalomért és médiáért felelős biztosa ez év tavaszán egy meglehetősen optimista nyilatkozatot tett. Szerinte – idézem: „Az e-közigazgatás többé már nem csupán egy politikai játékszer, hanem a kormányzás alapvető eszköze az európai közigazgatások modernizációjának elősegítésére”. Úgy gondolom, ezt a megfogalmazás mi itt Magyarországon még csak célkitűzésként érvényes, az informatika a kormányzás, közigazgatás elválaszthatatlan részévé alakítása még előttünk álló feladat. Az...
 
    Bővebben...  

 
A 2007. évi költségvetési törvényjavaslat alapelvei - a helyi önkormányzatok...
  2009.10.20. Hozzászólások: 0  
Szerző: Deli Erika főosztályvezető BM Önkormányzati Gazdasági Főosztály

A jövő évben a helyi önkormányzatok mintegy 3100 milliárd forint - hitel források nélküli - bevétellel gazdálkodhatnak. Ezen belül a központi költségvetési kapcsolatokból (állami támogatásokból, valamint az átengedett személyi jövedelemadóból együttesen) 1344,7 milliárd forint származik. Ez 4,3%-kal haladja meg az előző évi eredeti előirányzatot. Az előzőekben bemutatott támogatást növeli még az EU-ból várható 141 milliárd forint, továbbá az EU társfinanszírozását szolgáló, központi költségvetésből biztosított 110 milliárd...
 
    Bővebben...  

 
A nemzeti közigazgatás fejlesztése 2006/6
  2009.10.20. Hozzászólások: 0  
Szerző: Dr. Dudás Ferenc A Miniszterelnöki Hivatal szakállamtitkára

A nemzeti közigazgatás fejlesztésének fő irányai a 2010-11-es soros magyar EU-elnökséghez kapcsolódó előretekintés tükrében Kihívások-lehetőségek és távlatok a nemzeti közigazgatás továbbfejlesztése tükrében Az ezredforduló globális folyamatai azt bizonyítják, hogy a versenyképesség egyre összetettebb követelménnyé válik, s ma már nem lehet kizárólag a versenypolitika, illetve a nemzetgazdaság keretein belül kezelni. A komplex versenyképesség legfontosabb tényezői között egyre hangsúlyosabb szerepet kap a közigazgatási infrastruktúra...
 
    Bővebben...  

 
Az OECD véleménye a magyar e-kormányzatról 2006/6
  2009.10.20. Hozzászólások: 0  
Szerző: Bogóné Dr. Jehoda Rozália

2005 nyarán a Miniszterelnöki Hivatal Elektronikuskormányzat-központja megbízást adott az OECD -nek a magyar e-kormányzat átfogó vizsgálatára. A kutatás, amelyben OECD alkalmazottként magam is részt vettem, 2006 augusztusában zárult le. Ebben a cikkben egyrészt azt igyekszem bemutatni, hogy az OECD közösségének értelmezésében mit jelent az e-kormányzat, s ennek fényében milyen értékítéletet alakított ki a szervezet a magyar e-kormányzatról, másrészt arról szólok röviden, hogy az önkormányzatok vonatkozásában melyek voltak a főbb...
 
    Bővebben...  

 
Térségi Bűnmegelőzési Iroda 2006/6
  2009.10.20. Hozzászólások: 0  
Szerző: Lakics Andrea dr.

Keszthely és térsége – lévén városunk kistérségi központ is – elsődleges bevételi forrása az idegenforgalom, ezért alapvető érdeke a városnak és a környező településeknek, hogy az ide látogató turisták veszélyeztetettsége ne rontsa a városunkról kialakult képet. A város közterületeit, nyilvános helyeinek rendjét évek óta erőszakmentes állapot jellemzi. A rendőri statisztikai adatok folyamatos bűncselekmény szám csökkenést mutatnak. Évente májustól szeptember végéig azonban a városban tartózkodók száma jelentősen megnő az...
 
    Bővebben...  

 
Lenti Kistérség Többcélú Társulása 2006/6
  2009.10.20. Hozzászólások: 0  
Szerző: Csizmazia Bernadett dr.

Lenti Kistérség Többcélú Társulása élve a jogi lehetőséggel a Nyugat-Dunántúli régióban elsőként alakult meg - a statisztikai térség valamennyi - 51 településének részvételével 2004. június 29-én. Lenti kistérség Zala megye északnyugati részén helyezkedik el, területe 663 km², lakóinak száma 23.359 fő. Földrajzi fekvésében előnyt jelent a szlovén, az osztrák és a horvát határ közelsége. Zala megye 6 kistérségéből a harmadik legnagyobb. 51 település alkotja, egyetlen városa Lenti. A kistérség településeinek 4/5-e apró- és...
 
    Bővebben...  

  [Első] [Előző] 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 [Következő] [Utolsó]  

 

  ELŐFIZETÉS
Előfizetés

  FACEBOOK

  HÍRLEVÉL
Email címem:
Keresés

Feliratkozáshoz adja meg email címét!

  CIKKEK
 
Régió


Megye


Település



ROVATOK
 

0 cikk
Adó, helyi adó
25 cikk
Anyakönyv
14 cikk
Bács-Kiskun Megye
15 cikk
Baranya Megye
13 cikk
Békés Megye
17 cikk
Beruházás
4 cikk
Borsod-Abaúj-Zemplén Megye
22 cikk
Budapest
32 cikk
Csongrád Megye
16 cikk
E-közigazgatás
79 cikk
E-Önkormányzat
7 cikk
Egészségügy
19 cikk
Építésügy
13 cikk
Európai Unió
65 cikk
Fejér Megye
8 cikk
Gazdálkodás - pénzügy
4 cikk
Gyámügy-Gyermekvédelem-Szociális ügyek
64 cikk
Győr-Moson-Sopron Megye
11 cikk
Hajdú-Bihar Megye
23 cikk
Heves Megye
13 cikk
Humánerőforrás
40 cikk
In memoriam
2 cikk
Informatika
16 cikk
Iratkezelés
1 cikk
Jász-Nagykun-Szolnok Megye
23 cikk
Jegyző státusza
23 cikk
Jegyzőkódex
1 cikk
JK események és beszámolók
1 cikk
Jogalkotás-Jogalkalmazás
73 cikk
Jogszabálymódosítás
1 cikk
Ket.
25 cikk
Kisebbség
20 cikk
Kistérségek
20 cikk
Költségvetés
41 cikk
Komárom-Esztergom Megye
10 cikk
Környezetvédelem
33 cikk
Környező országok közigazgatása
2 cikk
Közbeszerzés
14 cikk
Közbiztonság
83 cikk
Középtávú tervek
0 cikk
Közigazgatási hivatal / Kormányhivatal
93 cikk
Közigazgatási reform
202 cikk
Közmunka
8 cikk
Köznevelés-sport
2 cikk
Közoktatás
8 cikk
Ktv. / Kttv.
5 cikk
Lakásügy
1 cikk
Lazíts!
85 cikk
Megvalósult Projektek
19 cikk
Módszertani útmutató
3 cikk
Nógrád Megye
8 cikk
Okmányirodák
20 cikk
Oktatás
24 cikk
Önkormányzás - önkormányzatiság
6 cikk
Önkormányzati gazdálkodás
4 cikk
Önkormányzati testület
7 cikk
Összehasonlító jog
4 cikk
Pályázatok
113 cikk
Pest Megye
23 cikk
Politikus
40 cikk
Portré
148 cikk
Régió
29 cikk
Rendezvények, konferenciák
2 cikk
Somogy Megye
14 cikk
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megye
29 cikk
Szociális ügyek
4 cikk
Térfigyelés
0 cikk
Területfejlesztés
42 cikk
Testvérvárosi kapcsolat
15 cikk
Tolna Megye
14 cikk
Turizmus
127 cikk
Új Ptk.
3 cikk
Új utakon
2 cikk
Vagyongazdálkodás
53 cikk
Választás
86 cikk
Vas Megye
17 cikk
Veszprém Megye
1 cikk
Vezércikk
23 cikk
Zala Megye
10 cikk
 
  KÖNYVAJÁNLÓ


http://jegyzo.hu/index.php?oldal=elofizetes

 
 


Szerkesztőbizottsági információk
BEMUTATKOZÁS
KAPCSOLAT

Jegyző.hu - Jegyző és Közigazgatás © hÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A Kiadó további oldalai:HVGORAC.HU,UJBTK.HU,HVGORAC.EU,PTK2013.HU,JOGKODEX.HU