2000. július 1-től város Dévaványa 2002/2

A közigazgatás szakmai fóruma

Cikkek / Területfejlesztés

2000. július 1-től város Dévaványa 2002/2

IV. évfolyam, 2. lapszám
Szerző(k):
Bak Elekné
jegyző
Dévaványa

Dévaványa a várossá válás hosszú folyamatában a hivatal nagyon sokat dolgozott a fejlesztéseket megalapozó testületi döntések előkészítése, majd végrehajtása érdekében.

 


Jelenleg igazgatási szolgáltatásunk, a gyámügyi ügyintézés, az építéshatósági feladatok, valamint az okmányirodai teendők tekintetében kiterjed Ecsegfalva közigazgatási területére is. Mindkét település lakosságának megelégedésére szolgál, hogy a városi szerepkört megelőző időszakra jellemző hosszú utazással és több napos ügyintézéssel járó igazolványcserék helyben lebonyolíthatók. Az utazásokhoz kevés anyagiakkal rendelkező és sürgős gyámügyi ügyintézésre szoruló családok számára az igazgatási szolgáltatás gyorsan és költségmentesen biztosítható. A városiasodás ideje alatt az építéshatóság is e célnak szolgálatában tevékenykedett: a település arculata egészen megváltozott, az 1960-as évekhez viszonyítva újjáépült. Az intézményhálózat modernizálódott, az infrastruktúra kiépült. Ma már vezetékes gázellátással, a település egészére kiterjedő telefonhálózattal, 67 %-os kiépítettségű szennyvízhálózattal, szennyvíztisztítóval, 65 %-os burkolt úttal, középiskolai szolgáltatással, szociális otthonnal, családsegítő- gyermekjóléti szolgáltatással, alapfokú művészeti oktatással, könyvtárral, helytörténeti gyűjteménnyel, fürdőszolgáltatással és ennek keretében gyógyászati kezelések biztosításával büszkélkedhetünk.
A lakosság helyben történő foglalkoztatása érdekében folyamatosan megszervezésre kerülnek a közmunkaprogramok, amelyek szintén nagy terhet rónak az apparátusra, de a munkanélküliség kezelése és a település fejlesztése érdekében nagy jelentőségűek. Ezek kapcsán kerül sor a csapadékvíz-levezetések megoldására, amelyek csökkentik a belvízkárok kialakulását.
A közel 10.000 lélekszámú város 24 köztisztviselőből álló hivatala mindenkor azon munkálkodott és munkálkodik, hogy a település fejlődése és a lakossági szolgáltatások a közmegelégedését szolgálja.
A jelenlegi városháza helyiségei – az irodák zsúfoltsága – már alig alkalmasak a korszerű és elvárható, gyors ügyintézés lebonyolítására. A Képviselő-testület is látja ezt a problémát és már készíttetett egy új városháza építését megalapozó terveket, de forráshiány miatt ennek a kivitelezése eddig elmaradt.
Kiemelt figyelmet fordítunk az ügyintézők, a munkatársak folyamatos képzésére, tanulmányaik segítésére (pl. ECDL tanfolyam és vizsga költségeit a Polgármesteri Hivatal teljes mértékben megtéríti).

Kategória

Könyvajánló

Facebook Pagelike Widget

 

1037 Budapest, Montevideo utca 14.
Tel.: +36 1 340 2304
Fax: +36 1 349 7600
E-mail: info@orac.hu

Weboldal: orac.hu

Szakmai partnerek

Jegyzők Országos Szövetsége (JOSZ) – www.josz.eu

Közszolgálati Tisztviselők Szakmai Szervezeteinek Szövetsége – www.kozszov.org.hu