Az információszolgáltatás fejlesztése 2008/4
Adminisztrátor
Hivatalunk Informatikai Fejlesztési tervében elsődleges célként fogalmaztuk meg: „ügyfélbarát önkormányzat megteremtése, valamint a szolgáltató kormányzat célkitűzéssel összhangban az ügyfelek, az állampolgárok és az üzleti élet szereplőinek minél gyorsabb, hatékonyabb kiszolgálása, tájékoztatása, a közcélú tartalomszolgáltatás – az Európai Unió elektronikus ügyintézési szolgáltatásokra vonatkozó négyszintű skálájának megfelelően – lehetőség szerinti harmadik szintre való emelése.”
A fentiek megvalósítása érdekében az alábbi fontosabb elemek megvalósítása vált szükségessé:
• A Polgármesteri Hivatal Intranetén megtalálható funkciók, adatbázisok és szolgáltatások bővítése.
• Szabványos kezelői felületek fejlesztése és megjelentetése.
• Döntéshozók megfelelő információkkal való ellátása.
• Háttér közigazgatási-ügyvitel egyszerűsítése.
• Ügyfélközpontú egyablakos ügyintézés megvalósítása.
• Önkormányzati belső folyamatok elektronikus kezelése.
• Köztisztviselők informatikai képzése.
• A polgárok és az Önkormányzat közötti interaktív kapcsolat elektronizálása, gyorsítása.
• A polgárok elektronikus úton történő tájékoztatása az őket érintő információkról, döntésekről.
• A polgárok bevonása a döntéshozatal folyamatába.
• A testület munkáján publikálása a polgárok felé.
• Az Önkormányzati adatvagyon közérdekű, közhasznú részének elérhetővé tétele.
• Önkormányzati képviselők teljes körű elektronikus elérésének biztosítása.
• Lehetőséget kell teremteni a polgárok számára, hogy az általuk indított ügyek folyamatait elektronikus módon figyelemmel tudják követni.
• A Kis és Középvállalkozások támogatása, az engedélyezési eljárások elektronizálása, felgyorsítása.
• On-line közigazgatási szolgáltatások bevezetése. A versenyszférát is támogató informatikai rendszerek bevezetése, használata.
A cél megvalósítása érdekében Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata pályázatot nyújtott be a GVOP 2004-4.3.1. Európai Uniós pályázatra.
A nyertes pályázat keretein belül megvalósult fejlesztések és beszerzések nagymértékben elősegítik az EU elvárásainak megfelelő E-demokrácia, és E-önkormányzat megvalósítását.
A fentiekben kiemelt elképzelések alapján megvalósult informatikai beruházás hosszabb távon a város és a polgárok életminőségének, a város és a régió versenyképességének javulását segíti elő.
Ennek keretében elősegíti:
• A szolgáltató közigazgatás, az ügyfél-központú hivatali ügyintézés működtetését, hosszabb távon az E-önkormányzat megvalósítását.
• Az E-demokrácia megvalósításának lehetőségét.
• A képzés, kultúra, sport, szórakozás területén az információk megjelentetését, elérését.
• A gazdasági versenyképesség javítását.
• A város vállalkozásai és egyéb szervezetei számára lehetőséget biztosít, hogy bemutatkozzanak, kapcsolatot tartsanak más szervezetekkel.
A projekt fejlesztési szakasza befejeződött, éles üzemű működés mellett folyamatos üzemeltetési feladatok folynak. A működtetés mellett fontos szempont a továbbfejlődés biztosítása. A rendszer koncepciójának lefektetése és megvalósítása során egyik fő elgondolásunk volt, hogy az átláthatóságot, a rugalmas és hatékony ügykezelést a lehető legnagyobb mértékben lehetővé tegyük.
A megvalósult rendszer szolgáltatási csoportok köré szervezett funkciói rendkívül jó lehetőséget biztosítanak további fejlesztések megvalósítására, új alkalmazások bevezetésére. Lehetőség van új szolgáltatási csoportok kialakítására, a rendszer meglévő funkcióinak fejlesztésére.
Célunk továbbá, hogy a projekt szilárd kiindulási és fejlődési alapul szolgáljon a térség, valamint a régió további közigazgatási szervei részére, az elért eredmények megosztásával hozzájáruljon a térség fejlődéséhez, versenyképességének növekedéséhez.
Kategória
Könyvajánló
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény magyarázata
Negyedik, hatályosított kiadás
(2023. őszi kiadás)
Ára: 12000 Ft