Változások Cegléden 2000/2

A közigazgatás szakmai fóruma

Cikkek / Pest Megye

Változások Cegléden 2000/2

II. évfolyam, 2. lapszám
Szerző(k):
Dr. Balogh Edit Cegléd város jegyzôje



A Jegyzô 2000/1. számában az intézményirányítással és ügyfélszolgálatokkal kapcsolatos cikkel összefüggésben röviden az alábbiakban foglalom össze Cegléd Város Polgármesteri Hivatalában az 1999. évi átszervezést követô változásokat.

 

A feladatok áttekintése után a hivatali szervezet felépítése a hatósági munkavégzésre, a képviselô-testület kiszolgálására és csak a szükséges adminisztratív és szervezô jellegű feladatok végrehajtására rendezkedett be. Kikerültek a hivatalból az ún. városüzemeltetési feladataink, pl. parkfenntartás, köztemetô fenntartása, útkarbantartás stb. Ez azt jelenti, hogy a hivatali létszám 35 fôvel csökkent.
A hivatal szerkezetét áttekintve, osztályokról irodákra tértünk át. Az irodavezetôi álláshelyeket pályázati úton hirdettük meg. A vezetô személyérôl – a tanácsadó testület munkájának igénybevételével – a jegyzô döntött.
Az új irodarend kialakításában kapott helyet az Ügyfélszolgálati iroda, ahol szociális, kereskedelmi, ipari, vendéglátó, piac-felügyeleti, állat-egészségügyi, anyakönyvi, közterület-használati ügyek intézése történik, és ehhez a szervezeti egységhez tartozik az okmányiroda is.
Ügyfélszolgálati irodánk teljes munkaidôben tart félfogadást, és amennyiben az ügyfelek kérelmükkor minden mellékletet csatolnak, azonnali ügyintézést tudunk biztosítani.
Ahhoz, hogy a háttérmunkálatok zökkenômentesen történjenek, az ügyfélfogadást heti váltásban látják el a kollégák, és feladatcsoporton belül mindenki mindent csinál.
Adócsoportunk, amely a Pénzügyi iroda része, szintén állandó ügyfélfogadást tart, és a lehetôségekhez képest azonnal ügyintéz.
A hivatalon belül új munkaköröket létesítettünk, illetve munkatársakat állítottunk be, így van térségi menedzserünk, sajtó- és kommunkációfelelôsünk, illetve folyamatban van foglalkoztatási menedzser felvétele.
A Polgármesteri Hivatalból kikerülô feladatok egy részét piacosítottuk, míg a többi feladatot az önkormányzat tulajdonában lévô egyszemélyes gazdasági társaság látja el, melynek átszervezése szintén folyamatban van.
A jegyzô kollégákat szívesen tájékoztatom a részletekrôl.

 

Kategória

Könyvajánló

Facebook Pagelike Widget

 

1037 Budapest, Montevideo utca 14.
Tel.: +36 1 340 2304
Fax: +36 1 349 7600
E-mail: info@orac.hu

Weboldal: orac.hu

Szakmai partnerek

Jegyzők Országos Szövetsége (JOSZ) – www.josz.eu

Közszolgálati Tisztviselők Szakmai Szervezeteinek Szövetsége – www.kozszov.org.hu