Éltünk a lehetőséggel Dunaharasztin 2008/2

A közigazgatás szakmai fóruma

Cikkek / Okmányirodák

Éltünk a lehetőséggel Dunaharasztin 2008/2

X. évfolyam, 2. lapszám
Szerző(k):
Tomcsenkó József Okmányiroda vezető Dunaharaszti



Az egységes jogalkalmazásra törekvés jegyében okmányirodai szakmai napok megtartására került sor 2007. november 9-10-11-én.

 


A fenti találkozót a Dunaharaszti Polgármesteri Hivatal Okmányirodája szervezte. Elmondható, hogy a tematika összeállításában a 2005, 2006. és 2007. évi tapasztalatok voltak az irányadók. A műhelymunka résztvevőit okmányiroda vezetők és ügyintézők alkották. A 2007. évi programunknak ismét Bánk Polgármesteri Hivatala adott otthont.
A meghívott budapesti, Pest és Nógrád megyei okmányirodák közül 17 hivatal élt az általunk felkínált lehetőséggel (Budapest XIX., XXI. és XXIII. kerület, Budaörs, Dabas, Dunakeszi, Érd, Gyál, Monor, Nagykáta, Ócsa, Ráckeve, Rétság, Salgótarján, Százhalombatta, Vác és Dunaharaszti). Több mint 50 munkatárs aktív közreműködése emelte az előadások és konzultációk szakmai színvonalát. Hangsúlyozni kívánom, hogy 15 osztály- illetve irodavezető közvetlenül jelezte az irodák vezetése során tapasztalt gondokat. Ezek a jogi kérdéseken túl olyan informatikai problémákra is utaltak, melyek az irodák működésében a szolgáltatás színvonalának megtorpanását eredményezte. Több irodavezető megfogalmazásában szerepelt a pénzügyi támogatás hiánya, mely korlátozza a létszámbővítést és a további munkaállomások kialakítását.
Legyen felkészült!
A három napos program összeállításánál cél volt, hogy olyan ismereteket is adjunk, amely érinti az E-közigazgatás témakörét, valamint az elektronikus ügyfélfogadás rendszerének gyakorlati lehetőségét. Ezért 9-én, a pénteki napon a Grepton Informatikai Zrt (www.grepton.hu) munkatársai az E-ügyintézés keretében a digitális aláírásról, annak fajtáiról, alkalmazásáról, működtetés költségeiről tartottak előadást és konzultációt.
A Ramsys Zrt (www.ramsys.hu) fejlesztő informatikusa bemutatta a timeR – időgazdálkodó rendszert. Ennek az időalapú ügyfélhívó rendszernek már rendelkezésére állnak olyan tapasztalatai, amik biztosítják az E-ügyfélfogadás alapvető formáit (időpont foglalás a Polgármesteri Hivatalok honlapjáról).
10-én, szombaton 9:00 órától 18:00 óráig folyamatosan szakmai előadásokra került sor két szekcióban: közlekedésigazgatás és személyi okmányok (SZIG, LIG, EVIG, Útlevél). A mostani rendezvényre is – csakúgy, mint az előző kettőre – sikerült megnyerni előadónak a Központi Hivatal vezetőit, úgymint dr. Csatári László, Gaálné Kovács Györgyi és dr. Pongrácz Tamás főosztályvezetőket. Ők első szóra partnereink voltak a rendezvény megtartásában. A szakmai nap fontosságára utal, hogy megtisztelték a találkozót még dr. Almáshegyi Csaba osztályvezető, dr. Mihályi Renáta és Király Katalin főosztályvezető-helyettesek, Paál Gézáné a gépjármű-nyilvántartó osztály vezetője, dr. Veres Anikó az ANOKE elnökhelyettese és a XIX. kerületi okmányiroda vezetője, Virtyóné Barta Éva a diszpécserszolgálat osztályvezetője, valamint Császár Ilona, Takács Lászlóné és Csőke Balázs, a Help Desk munkatársai. Ez a névsor rendezvényünk szakmaiságának színvonalát maximálisan tükrözi.
A Központi Hivatal vezetői és munkatársai olyan párbeszéd kialakítására törekedtek az előadás során, melyben a felvetődött kérdésekre azonnal választ kapott a kérdező, valamint olyan gyakorlati útmutatást adtak, melyek gyors megoldáshoz vezethetnek az ügyintézés során. Kiemelten beszéltünk az aktuális jogszabályi változásokról. Így részletesen ismertetésre került a Schengeni végrehajtási egyezmény – 2007. évi CV. Tv. –, és a 2008-ban várható további jogszabály módosításokkal összefüggő feladat a közlekedésigazgatás területén, valamint a 2008. évben várható egyik legjelentősebb feladat, az EVIG cseréje az új szakmakódokra tekintettel – 2007. évi CXXVI. tv. 479.§. (2) bekezdés –.
Az előzetesen összegyűjtött konzultációs kérdések jó alapot szolgáltattak a szakmai fórum indítására. A meghívott főosztály- és osztályvezetők és munkatársai személyes (baráti) hangulatú beszélgetésekben is maximális támogatásukról biztosították a résztvevőket.
11-én, vasárnap délelőtt a résztvevők kerekasztal formájában folytattak beszélgetést (szintén a szakmaiság jegyében) az okmányirodák munkájáról, felelevenítve olyan egyedi eseteket, melyek problémamegoldásában más irodák, valamint a szakmai felügyeletet gyakorló hivatal jogértelmezési támogatására volt szükség.
Ennek a beszélgetésnek a keretében került sor arra a felvetésre is, hogy évente két alkalommal, akár ugyanígy hétvégi programként vállalnák a jelenlévők – akár szabadidejük terhére -, hogy a szakterületeket külön-külön csoportosítva kerülne sor hasonló találkozókra. Ezért később megfontolásra kerül annak programszerű kialakítása is, hogy egy tavaszi, illetve őszi kurzuson kerüljön sor a szakmai napok megszervezésére.
Az okmányirodai dolgozók felvetésének kapcsán a Központi Hivatal vezetőitől olyan további támogatást kaptunk, hogy mivel hiánypótló program keretében történik az ilyen önköltséges találkozók szervezése, a jövőben is számíthatunk a szakmai közreműködésükre.
A Dunaharaszti Körzetközponti Okmányiroda nevében köszönjük a programban résztvevő munkatársak és vezetők aktív közreműködését, és bízva a támogató együttműködésükben, várom javaslataikat a szakmai találkozók megszervezéséhez.

Kategória

Könyvajánló

Facebook Pagelike Widget

 

1037 Budapest, Montevideo utca 14.
Tel.: +36 1 340 2304
Fax: +36 1 349 7600
E-mail: info@orac.hu

Weboldal: orac.hu

Szakmai partnerek

Jegyzők Országos Szövetsége (JOSZ) – www.josz.eu

Közszolgálati Tisztviselők Szakmai Szervezeteinek Szövetsége – www.kozszov.org.hu