Ügyfélfogadás Nyíregyházán 2011/1

A közigazgatás szakmai fóruma

Cikkek / Közigazgatási reform

Ügyfélfogadás Nyíregyházán 2011/1

XIII. évfolyam, 1. lapszám
Szerző(k):
Szemán Sándor dr.
jegyző
Nyíregyháza

A Polgármesteri Hivatal elhelyezésére szolgáló egyetlen épületegyüttesben valamennyi szolgáltatásunk elérhető ügyfeleink számára, ami egyedülálló a hazai nagyvárosok gyakorlatában.

 


Napjainkban az ügyfélbarát, szolgáltató jellegű közigazgatás nemcsak a törvény betűje szerinti előírás, hanem az egyik legfontosabb elvárás az állampolgárok részéről. Az ügyfeleknek lényeges könnyebbség, ha az integrált ügyfélfogadás keretében egy helyen több problémájukra is orvoslást találhatnak. Nem mellékes szempont az sem, hogy a belső szervezeti egységek koncentrált elhelyezése megkönnyíti a vezetők irányítási és koordinációs munkáját.


Nyíregyháza Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala gyakorlatában a múltban is folyamatos törekvés volt arra, hogy a város főterén lévő épülettömbben gyakoroljuk a minket megillető összes hatáskört. A folyamatos feladatbővülés esetén is biztosítottuk azok belső helyigényét, azonban ez – különösen az okmányirodai munkák esetében – korántsem az ideális szinten valósult meg.

A megoldás egy pályázati program, az Integrált Városfejlesztési Stratégia keretében kidolgozott projekt keretében körvonalazódott. A Városháza belső udvarán egy régi, rossz műszaki állapotú épület kiváltásával lehetőség nyílt egy modern ügyfélszolgálati centrum megépítésére mindössze 15 %-os önerő biztosításával.


A pályázat elnyerését és a közbeszerzési eljárás lefolytatását követően 2009 tavaszán kezdődhettek meg a kivitelezési munkálatok. A hivatalban ez az időszak komoly kihívást jelentett, hiszen így az ügyfélfogadás ideiglenes helyszínen zajlott több osztály esetében is.


2010 tavaszán került sor az ügyfélszolgálati centrum avatására. Az új épület földszintjén találhatók az ügyfélfogadó ablakok, míg az emeleti részen a többi munkafolyamat zajlik.


A harmincnégy ügyfélfogadásra alkalmas munkahely nagy részét az okmányiroda használja, összesen huszonhárom ablakot. De itt található még az adóosztály és a szociális osztály ügyfélfogadása, valamint a hivatal pénztára is. Az előzetes bejelentkezés lehetősége és a hívószámos rendszer biztosítja, hogy hosszabb várakozási idő és sorban állás nélkül intézhessék az állampolgárok az ügyeiket a tágas és esztétikus helyiségben.


Komoly vívmánynak tartom az ügyfélszolgálati centrum létrejöttén túl, hogy annak száz méteres körzetén belül ugyanazon épülettömbben a többi ügyet is el lehet intézni. Az építésügyi és az anyakönyvi egyeztetések a szomszédos épületekben, a földszinti részen történhetnek meg. A gyámhivatali, a szabálysértési és az általános igazgatási kérelmek pedig az emeleti részekben kerülnek intézésre. Ebben az egyébként háromemeletes épületrészben lift segíti a közlekedést. Jelenleg a hivatal épületébe bármelyik épületrész felől belépve eljuthatunk valamennyi munkahelyre.


A hivatalban egységes ügyfélfogadási renddel is segítjük a hozzánk forduló állampolgárokat. A csütörtöki szünnapon kívül hétfőn és szerdán egész nap, míg kedden és pénteken délig intézhetők személyesen az ügyek, sőt a szerdai napon hosszított műszakban, este 6 óráig állunk az ügyfelek rendelkezésére.


2011-ben megkezdték működésüket a kormányhivatalok keretében az integrált ügyfélszolgálatok, a kormányablakok. Nyíregyházán a polgármesteri hivatali épület szomszédságában nyílt meg ez a szolgáltatás. Ez a megoldás tovább erősíti az ügyfelek kiszolgálására irányuló szándék megvalósulását.

Kategória

Könyvajánló

Facebook Pagelike Widget

 

1037 Budapest, Montevideo utca 14.
Tel.: +36 1 340 2304
Fax: +36 1 349 7600
E-mail: info@orac.hu

Weboldal: orac.hu

Szakmai partnerek

Jegyzők Országos Szövetsége (JOSZ) – www.josz.eu

Közszolgálati Tisztviselők Szakmai Szervezeteinek Szövetsége – www.kozszov.org.hu