Új Városházában dolgozunk 2011/2

A közigazgatás szakmai fóruma

Cikkek / Vas Megye

Új Városházában dolgozunk 2011/2

XIII. évfolyam, 2. lapszám
Szerző(k):
Baranyai Attiláné dr.
jegyző
Celldömölk

Ügyfélbarát környezetet, korszerű körülményeket alakítottunk ki Celldömölk új polgármesteri hivatalában, ahol kistérségi központként 28 település közel 28 ezer lakosának ügyeit intézzük. Az önkormányzat a múlt év nyarán átadott Városházát a celldömölki polgárok véleményét kikérve terveztette meg.

 


Az egyházi ingatlanok eredeti tulajdonosoknak történő visszaadásához kapcsolódóan épülhetett városunkban egy új, modern, a kor követelményeinek megfelelő Városháza. Múlt év augusztusáig a korábban az egyház tulajdonában lévő, több mint 250 éves egykori bencés rendház épületében működött a polgármesteri hivatal. A Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma Celldömölk Város Önkormányzata részére 640 millió forint kártalanítási összeget állapított meg, mely összeget 2006 januárjában kapott meg a város.


A Városháza építésére 2008-ban kiírt tervpályázatban rögzítettük, hogy egy, a barokk tér hangulatához illeszkedő épületet szeretnénk építtetni. A nem mindennapos feladat kihívást jelentett a tervezők számára. A Nógrádterv Kft. tervei nyomán a mintegy 500 millió forintos beruházásban megvalósult épület – lezárva a történelmi hangulatú teret – egyfajta átmenetet jelent a régi és a modern környezet között. Az 1400 négyzetméter alapterületű, kétszintes épület méltó a „város háza” elnevezéshez, mindahhoz a funkcióhoz, amelyet be kell töltenie.


Ügyfeleink számára ügyfélbarát környezetet, modern és komfortos ügyfélvárót alakítottunk ki recepcióval. A lift és az akadálymentesített közlekedő útvonalak kiépítésével a hivatal által biztosított szolgáltatások minden ügyfél számára elérhetővé váltak. Az energiatakarékos építés mellett ügyeltünk arra is, hogy az épület környezete parkosított, barátságos léptékű, a használói számára könnyen megközelíthető legyen.


Hivatalunkban nem lehet más célunk, minthogy a korszerű alapelveken nyugvó, hatékony, ügyfélbarát és szolgáltató jellegű közigazgatást erősítsük, mely a helyi társadalom által elvárt szinthez igazodó teljesítményt nyújt. Az önkormányzat, hivatal és a lakosság közötti interaktivitást az e-ügyintézést alkalmazva erősítjük, más városokhoz hasonlóan a városi honlapunkon fellelhető ügymenetleírások és a letölthető nyomtatványok segítségével az ügyfélfogadás térbeli és időbeli korlátjai kitolódnak. Az eddig megtett lépések ellenére is elmondható, hogy jelenleg még gyerekcipőben jár az elektronikus ügyintézés, nálunk épp úgy, mint a települések többségén. Bár az új városháza számítógépes hálózata korszerűbbé vált, a kétirányú e-ügyintézés megvalósításához az azt támogató rendszerek még hiányoznak.
Az új polgárm

esteri hivatalban a korábbinál átláthatóbb az osztályok szerkezete, az ügyfelek könnyen elérik az ügyintézőket. Az okmányirodában már korábban bevezetett időalapú ügyintézés mellett az új ügyfélhívó-rendszerrel és a munkaállomások fejlesztésével biztosítjuk, hogy a hivatalos ügyek intézése minél kevesebb időbe kerüljön Celldömölk és a kistérség lakosságának.

Kategória

Könyvajánló

Facebook Pagelike Widget

 

1037 Budapest, Montevideo utca 14.
Tel.: +36 1 340 2304
Fax: +36 1 349 7600
E-mail: info@orac.hu

Weboldal: orac.hu

Szakmai partnerek

Jegyzők Országos Szövetsége (JOSZ) – www.josz.eu

Közszolgálati Tisztviselők Szakmai Szervezeteinek Szövetsége – www.kozszov.org.hu