Helyi Vidékfejlesztési Iroda (HVI) cím elnyerése

A közigazgatás szakmai fóruma

Cikkek / Pályázatok

Helyi Vidékfejlesztési Iroda (HVI) cím elnyerése

évfolyam, lapszám
Szerző(k):
Adminisztrátor



A pályázat benyújtásának határideje: 2010. május 31.

A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) – az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból (EMVA) nyújtandó vidékfejlesztési támogatásról szóló 1698/2005/EK tanácsi rendelet továbbá a rendelet 59. cikke szerinti készségek elsajátítására, ösztönzésére és végrehajtására igénybe vehető támogatás részletes feltételeiről szóló 79/2007. (VII. 30.) FVM rendelet (kiegészítve a 2007. évi XVII. törvény 20. §-a szerinti, a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat felállításával, irányításával és működtetésével kapcsolatos feladatokkal), az EMVA társfinanszírozásában megvalósuló támogatások igénybevételének általános szabályairól szóló 23/2007. (IV. 17.) FVM rendelet, valamint a települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásáról szóló 2004. évi CVII. Törvény végrehajtásának előkészítése érdekében – pályázatot ír ki

Helyi Vidékfejlesztési Iroda (HVI) cím elnyerésére.

I. A pályázat célja

A pályázati felhívás célja a vidékfejlesztési feladatok ellátásának elősegítése érdekében a "Helyi Vidékfejlesztési Iroda" cím adományozása határozott időre, az FVM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézetével (továbbiakban FVM VKSZI) kötött Együttműködési Megállapodás hatályba lépésétől 2013. június 30-ig. A Helyi Vidékfejlesztési Iroda címmel rendelkező szervezet (Budapest kivételével) az adott területfejlesztési kistérségben látja el feladatait.

Online Lakásbiztosítás

A Helyi Vidékfejlesztési Iroda címmel rendelkező szervezetek a 2007-2013-as tervezési időszakban a vidékfejlesztésben meghatározó szerepet töltenek be. Ennek során segítik az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP) sikeres végrehajtását, a Helyi Vidékfejlesztési Stratégiák megvalósításában aktív szereplőként vesznek részt. A Helyi Vidékfejlesztési Iroda működtetése a HVI címbirtokos szervezet feladata, amelyet a HVI címbirtokos alkalmazásában álló személy, az Irodavezető lát el. A HVI a 79/2007. (VII. 30.) FVM rendeletben meghatározott módon részt vesz az ÚMVP lebonyolításában, továbbá ellátja a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózathoz (MNVH) kötődő egyes feladatokat.

Fentieken túl az FVM ÚMVP Irányító Hatósága (FVM ÚMVP IH) egyéb feladatokat és ahhoz rendelt finanszírozást állapíthat meg számára. A HVI címbirtokos szervezet külön jogszabály alapján további támogatásban is részesülhet. A HVI-k részletes feladataira vonatkozóan az Együttműködési Megállapodás az irányadó.

II. Pályázók köre

A pályázat területi hatálya a 2004. évi CVII. Törvény statisztikai kistérségi lehatárolása szerint:

Dombóvári kistérség

Szervezeti feltételek:

Pályázhatnak az adott kistérségben székhellyel vagy telephellyel rendelkező alábbi szervezetek:

– alapítvány, egyesület;
– non-profit gazdasági társaság;
– a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló 2004. évi XXXIV. törvény szerinti mikrovállalkozás, kisvállalkozás;
– termelői csoport, TÉSZ;
– jogi személyiséggel rendelkező önkormányzati társulás.

A pályázaton politikai pártok és egyházi szervezetek nem vehetnek részt.

III. Pályázati feltételek

A pályázónak mind a szervezetre vonatkozó, mind a szervezet által a HVI Irodavezetőjének jelölt tagjára vonatkozó feltételeket teljesíteni kell az alábbiak szerint:

A Helyi Vidékfejlesztési Irodák működtetésére vonatkozó szervezeti feltételek

– a HVI-vel kapcsolatos tevékenységek ellátásához szükséges erőforrásokat egyértelműen el kell különíteni a szervezet egyéb tevékenységeitől, és arról kimutatást kell készíteni;
– a HVI vezetője és munkatársai alkalmazásához és a HVI működéséhez rendelt forrásokat (támogatás, egyéb bevétel) köteles elkülönítetten kezelni és teljes egészében kizárólag az adott célra felhasználni;
– az utófinanszírozásra való tekintettel a szervezet rendelkezzen legalább 4 havi igazolható működtetési költséggel;
– a Pályázónak vállalnia kell, hogy a Helyi Vidékfejlesztési Iroda cím elnyerésével és az Együttműködési Megállapodás aláírásával egy időben legalább egy éves időszakra, heti minimum 36 órás munkaviszonyt létesít az irodavezetőnek jelölt személlyel a 79/2007 (VII. 30.)FVM rendeletben, valamint az Együttműködési Megállapodásban meghatározott vidékfejlesztési feladatok ellátására. A pályázatban meg kell nevezni az alkalmazni kívánt személyt;
– a szerződés időtartama alatt a Pályázó szervezetben, a feladatot ellátó személyben, a szervezet létesítményeiben és infrastruktúrájában bekövetkező változtatásokat az FVM VKSZI-vel írásban előre egyeztetve az Együttműködési Megállapodásban meghatározott módon lehet végrehajtani.

Infrastruktúrára vonatkozó feltételek

– Helyi Vidékfejlesztési Irodaként működő, munkanapokon, meghatározott időközökben legalább egy 100%-ban rendelkezésre álló, minimum 20m2-es, berendezett, nem lakás céljára használt irodahelyiség, amely legalább 5 személy egyidejű megbeszélését biztosító tárgyalóként is funkcionál;
– vezetékes telefon-elérhetőség;
– legalább 1 komplett számítógép konfiguráció;
– szélessávú Internet-hozzáférés;
– legalább egy, nyomtatásra, sokszorosításra, fax küldésére és fogadására alkalmas eszköz, berendezés.

Az irodavezetőre vonatkozó feltételek

Az alábbi feltételeket az irodavezető jelöltnek egy személyben kell teljesíteni.

– Általános elvárások
o Az Európai Unió valamely tagországának állampolgársága;
o a magyar nyelv tárgyalási szintű ismerete és használata;
o büntetlen előélet (90 napnál nem régebbi erkölcsi bizonyítvány);
o felsőfokú (főiskolai vagy egyetemi) végzettség;
o HVI Címbirtokos szervezet munkaviszony létesítéséről szóló nyilatkozat (3. sz. melléklet).

Az FVM VKSZI jogosult a 79/2007. (VII. 30.) FVM rendelettel összhangban az irodavezető bérének minimumát meghatározni

Szakmai elvárások:

o legalább 2 év vidékfejlesztési területen szerzett tapasztalat;
o az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program támogatási rendszerének és jogcímeinek ismerete;
o európai uniós projekt megvalósításában szerzett tapasztalat, különös tekintettel a terület– és vidékfejlesztés témájú pályázatokra;
o felhasználói szintű számítástechnikai ismeretek.

– Előnyt jelent:

o közgazdasági-, jogi-, államigazgatási-, agrár-, geográfus- vagy egyéb, a vidékfejlesztéshez kapcsolódó szakirányú felsőfokú iskolai végzettség;
o terület- és vidékfejlesztési, közgazdasági, gazdaságfejlesztési, illetve államigazgatási szakirányú tapasztalat;
o vidékfejlesztési menedzseri vagy kistérségi megbízotti, kistérségi koordinátori, vagy HVI irodavezetői tapasztalat;
o államilag elismert nyelvvizsga az Európai Unió valamely hivatalos nyelvéből;
o LEADER Programban szerzett tapasztalat;
o Helyi Vidékfejlesztési Stratégia készítésében szerzett tapasztalat.

A pályázat értékelésének folyamán – a beérkezett írásbeli pályázat elbírálását követően – a HVI Irodavezetőnek jelölt személy, interjún vesz részt. A meghallgatás során előnyt jelent:
o jó kommunikációs és szervezőképesség,
o rendszerszerű gondolkodás,
o problémamegoldó készség.

IV. A Pályázó jogai és kötelezettségei

Jogok

Elismerés esetén a nyertes szervezet jogosult:
1. a Helyi Vidékfejlesztési Iroda címet viselni,
2. a HVI Irodavezetőjének az FVM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet által szervezett továbbképzési programokon való részvételre,
3. a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat tagjaként a Hálózat információs rendszereit használni,
4. külön jogszabály alapján az ÚMVP keretében a címmel járó feladatok teljesítésére támogatási és kifizetési kérelmet benyújtani.

Kötelezettségek

Elismerés esetén a nyertes szervezet köteles:
1. a HVI Irodavezetőjének az FVM VKSZI által meghatározott képzéseken való részvételét biztosítani;
2. a HVI Címbirtokos szervezet – az FVM ÚMVP IH és az FVM VKSZI iránymutatásai alapján – köteles ellátni a 79/2007 (VII. 30.)FVM rendeletben valamint az Együttműködési Megállapodásban meghatározott feladatokat.
3. HVI működésének kezdetétől számított első 4 hónapban az iroda működtetési költségeit előfinanszírozni

V. A pályázat tartalmi és formai követelményei

Az érvényesnek tekintett, alábbiakban részletezett teljes pályázati anyag a Formanyomtatványokból (Pályázati Adatlap + 1-7. sz. Mellékletek), továbbá a kötelezően csatolandó egyéb dokumentumokból áll:

– Pályázati Adatlap, amely tartalmazza a pályázó szervezet adatait, a pályázó szervezet szakmai tevékenységének bemutatását, a Helyi Vidékfejlesztési Iroda működtetésére vonatkozó elképzeléseit;
– 1. sz. Melléklet: tartalomjegyzék (checklist);
– 2. sz. Melléklet: a HVI Irodavezető jelölt személyi adatai, szakképzettsége és szakmai tapasztalatai;
– 3. sz. Melléklet: a HVI Irodavezető jelölt és a pályázó szervezet kölcsönös nyilatkozata a leendő munkaviszonyról;
– 4. sz. Melléklet: a HVI infrastrukturális feltételeinek teljesítéséről szóló nyilatkozat (az FVM VKSZI fenntartja a jogot a mellékletben megjelölt infrastrukturális feltételek ellenőrzésére);
– 5. sz. Melléklet: a pályázó egyéb nyilatkozatai;
– 6. sz. Melléklet: nyilatkozat a HVI feladatait részletesen meghatározó Együttműködési Megállapodás megismeréséről, nyertes pályázóként történő aláírási szándékról;
– 7. sz. Melléklet: a megpályázni kívánt kistérség területén működő LEADER Helyi Akciócsoport(ok) képviseletére jogosult személy támogató nyilatkozata;
– 8. Egyéb csatolandó dokumentumok.

Fentieken kívül kötelezően csatolni kell a pályázathoz a következő dokumentumokat:

– a HVI irodavezető jelölt végzettségét igazoló dokumentumok másolatát, valamint a 90 napnál nem régebbi erkölcsi bizonyítványának másolatát, vagy annak megigénylését bizonyító postai szelvényt;
– az illetékes cégbíróság által kiállított 30 napnál nem régebbi cégkivonat aláírással hitelesített másolatát;
– önkormányzati társulások esetében a pályázat benyújtásáról szóló testületi határozat hiteles másolatát, vagy a döntésről szóló kivonat hitelesített másolatát;
– az utolsó lezárt gazdasági évre vonatkozó mérleg és eredmény-levezetés egyszerű másolatát, ezek hiánya esetén nyilatkozat csatolása szükséges a dokumentumok nem meglétéről és a hiány indoklásáról.

Hiánypótlásra kizárólag egyszeri alkalommal, az FVM VKSZI e-mailben történő hiánypótlási felhívását követő 2 napon belül van lehetőség (postai bélyegző kelte)!

VI. Benyújtási határidő

A pályázat benyújtásának határideje (postai keletbélyegző dátuma): 2010. május 31.

VII. A pályázat benyújtásának módja

A pályázatot Pályázati Adatlap – Mellékletek – egyéb kötelezően csatolandó dokumentumok struktúrában, összefűzött kivitelben, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézetének címezve, kizárólag postai úton – ajánlott, elsőbbségi küldeményként – két (egy eredeti és egy másolati) példányban a borítékon "HVI Pályázat 2010." jelzés feltüntetésével – kell eljuttatni az FVM VKSZI postacímére: 1012 Budapest, Attila út 93.

A pályázat akkor tekinthető határidőben benyújtottnak, ha a pályázati kiírásban megjelölt határidőn belül ajánlott, elsőbbségi küldeményként adták postára.
A pályázat dokumentumainak hiteléül – a másolati példány elkészítését megelőzően – a pályázat eredeti példányának minden oldalát kék színnel fogó toll használatával lássa el kézjegyével a pályázó képviselője.

VIII. Az írásbeli pályázatok elbírálási határideje

A beküldött írásbeli pályázatok elbírálásának határideje 2010. június 7.

Az írásbeli pályázat elbírálását követően a pályázat kiírója minden pályázót telefonon valamint elektronikus úton értesít a HVI Irodavezető jelölt részére tartandó szóbeli interjú időpontjáról.

IX. Döntés

A beérkezett pályázatokat az FVM VKSZI bírálja el, majd a szóbeli interjúkat követően a végleges pontszámok alapján javaslatot terjeszt elő a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium részére. A pályázatról a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Közösségi Ügyekért Felelős Szakállamtitkára dönt.

A döntés határideje: 2010. június 14.

A pályázat elbírálásának végső eredményéről a pályázat kiírója minden pályázót írásban értesít.

X. Jogfenntartás

A Pályázat kiírója fenntartja annak jogát, hogy a pályázatot egyes területfejlesztési kistérségekre vonatkozóan eredménytelennek nyilvánítsa.

XI. Bírálati szempontok

A pályázatok elbírálásánál a pályázó szervezet és a HVI irodavezetőnek jelölt személy értékelése együttesen történik, a pályázónak mind a szervezeti, mind a személyi feltételeket együttesen kell teljesítenie.

Értékelési szempontok és súlyok:

– Pályázó szervezet eddigi tevékenysége, szakmai tapasztalata (25%)
– Pályázó szervezet HVI-re vonatkozó koncepciója (25%)
– Az Irodavezető jelölt szakmai, üzleti és vidékfejlesztési tapasztalata (50%)
– A LEADER HACS támogató nyilatkozata (100 %-on felül HACS-onként (nyilatkozatonként) 10 pont)

Pályázattal kapcsolatos kérdéseket az alábbi e-mail címen tehetnek fel: hvi2010@vkszi.hu

Kategória

Könyvajánló

Facebook Pagelike Widget

 

1037 Budapest, Montevideo utca 14.
Tel.: +36 1 340 2304
Fax: +36 1 349 7600
E-mail: info@orac.hu

Weboldal: orac.hu

Szakmai partnerek

Jegyzők Országos Szövetsége (JOSZ) – www.josz.eu

Közszolgálati Tisztviselők Szakmai Szervezeteinek Szövetsége – www.kozszov.org.hu