Közigazgatási Informatikai Bizottság 2007/4

A közigazgatás szakmai fóruma

Cikkek / E-közigazgatás

Közigazgatási Informatikai Bizottság 2007/4

IX. évfolyam, 4. lapszám
Szerző(k):
Bódi Gábor
főosztályvezető
Budapest
MEH Elektronikus Kormányzat Központ

A közigazgatási modernizációs feladatok kormányzati szintű egységes kezeléséhez a jelenlegi tárcaközi bizottsági struktúra egyszerűsítése, valamint a döntési kompetenciák szélesítése tűnt szükségesnek. A kormány ezért – az ITKTB Elektronikus Közigazgatási Albizottsága (ELKA), a Kormányzati Informatikai Egyeztető Tárcaközi Bizottság (KIETB), valamint az Elektronikus Kormányzat Operatív Bizottság (EKOB) feladatainak egyesítésével – az 1026/2007. (IV. 11.) Korm. határozattal létrehozta a Közigazgatási Informatikai Bizottságot (KIB).

 

 

A hatékony, szolgáltató közigazgatás megteremtése érdekében a KIB elõsegíti a megfelelõ intézmények, folyamatok összhangjának megteremtését, a különbözõ adatbázisok konszolidációját, a célhoz kötött és megfelelõen kontrollált elektronizált adatmozgások megvalósítását. A szolgáltatások újraszervezésével a meglévõ szolgáltatások minõségének javítását, valamint az új szolgáltatások létrehozását támogatja.

 

A KIB alapvetõ feladatai (az Új Magyarország Fejlesztési Terv közigazgatási operatív programjaival összhangban):

 

  • a közigazgatási informatika koordinációjának megújítása;
  • az elektronikus közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztésének összehangolása;
  • a közszolgáltatások színvonalának javítását szolgáló együttmûködési képesség javítása;
  • az elektronikus kultúra terjesztése;
  • ügyfélbarát rendszerek kiépítésének elõsegítése;
  • a háttérrendszerek fejlesztésének összehangolása, amiben a szervezési, illetve jogi és mûszaki szabályozások, szabványok, ajánlások elkészíttetése, aktualizálása meghatározó szerepet játszik.

 

A KIB koordinációs fórumot biztosít az IT-vonatkozású programok strukturális tervezéséhez, a korszerû informatikai megoldások, technológiák, eszközök közigazgatásban történõ alkalmazásához, az informatikai biztonság kultúrájának terjesztéséhez, szabványok, ajánlások elkészítéséhez, valamint az EU közigazgatási, közszolgálati informatikai programjaiban való részvételhez.

 

KIB felépítése és működése

 

Az új koordinációs fórum feladatköre a közigazgatási informatika egészére kiterjed, ezért tagjainak köre magába foglalja a központi államigazgatási szervek és az önkormányzati igazgatás képviselõit egyaránt. A KIB tagjai a közigazgatási informatika fejlesztésében érintett valamennyi intézmény legnagyobb szakmai tapasztalattal rendelkezõ képviselõi. A teljes feladatkör lefedéséhez a tudományos és az üzleti szféra mellett elengedhetetlen volt valamennyi önkormányzati szövetség és a jegyzõk szövetségének meghívása is.

 

A KIB elnöke a közigazgatási informatikáért felelõs kormánybiztos, titkára a Miniszterelnöki Hivatal Elektronikuskormányzat- központ (MEH EKK) E-Közigazgatási Fõosztályának vezetõje. A KIB zavartalan mûködését biztosító adminisztratív és szakmai jellegû feladatokat a MeH EKK látja el. A KIB a munkaprogramját maga állapítja meg, üléseket szükség szerint, de évente legalább 3 alkalommal tartunk.

 

[A KIB-bel kapcsolatos minden információ, háttéranyag a MEH EKK honlapján (www.ekk.gov.hu] július végétõl elérhetõ.)

 

Fokozott figyelem az önkormányzatokra

 

A KIB – munkájának megalapozására – állandó és ad hoc szakmai albizottságokat hoz létre és mûködtet.

Az albizottságok:

 

  • Elektronikus Közszolgáltatások Albizottság
  • E-Önkormányzati Albizottság
  • Hálózati és Távközlési Albizottság
  • Jogi és Mûszaki Szabályozási Albizottság
  • IDA Szakértõi Albizottság

 

Felmerült az igény az önkormányzati és a kormányzati oldalon egyaránt, hogy hasznos lenne a KIB munkáját támogatóan egy olyan kisebb létszámú, operatív testület felállítása, amely kifejezetten az önkormányzati rendszer e-közigazgatási kérdéseivel foglalkozik. A E-önkormányzati Albizottság 2007 júliusában alakult meg, ezzel létrejött a területet érintõ szakmai párbeszéd legfontosabb fóruma.

 

A KIB döntése alapján az albizottság elsõ elnöke dr. Ipkovich György a Megyei Jogú Városok Szövetségének képviseletében, ennek megfelelõen a titkársági teendõket is átvette az MJVSZ. Az elfogadott ügyrend alapján a tagok az országos önkormányzati érdekszövetségek és a Miniszterelnöki Hivatal Elektronikuskormányzat- központ (MEH EKK) delegált munkatársai.

 

A szakmaiságot és a helyi érdekek megjelenítését garantálja a Jegyzõk Országos Szövetségének részvétele. A jegyzõk ezen az egyesületen keresztül vehetnek részt a munkában, tehetnek javaslatokat és észrevételeket. Nagymértékben számítunk is a segítségükre, hiszen hosszú út áll még elõttünk az egységes és korszerû e-közigazgatás kiépítéséig.

Kategória

Könyvajánló

Facebook Pagelike Widget

 

1037 Budapest, Montevideo utca 14.
Tel.: +36 1 340 2304
Fax: +36 1 349 7600
E-mail: info@orac.hu

Weboldal: orac.hu

Szakmai partnerek

Jegyzők Országos Szövetsége (JOSZ) – www.josz.eu

Közszolgálati Tisztviselők Szakmai Szervezeteinek Szövetsége – www.kozszov.org.hu