Közösségi e pontok 2004/3

A közigazgatás szakmai fóruma

Cikkek / Informatika

Közösségi e pontok 2004/3

VI. évfolyam, 3. lapszám
Szerző(k):
Csapó Sándor



Az év végére 1700 településen mintegy 2800 eMagyarország-pont működik majd.
Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium (továbbiakban: IHM) az internet elterjedtség növelése és az esélyegyenlőség lehetőségének megteremtése érdekében kiemelten fontosnak tartja, hogy az ország egész területén működjenek az állampolgárok számára könnyen elérhető, megfizethető árú, kiszámítható minőségben szolgáltató közösségi internet-hozzáférési pontok.
Ennek megvalósítása érdekében az IHM támogatja azokat az általa e célból kiírt pályázatban részletezett feltételeknek megfelelő vállalkozásokat, szervezeteket és intézményeket, amelyek már működtetnek közösségi internet-hozzáférési helyeket, vagy vállalják új közösségi internet-hozzáférést szolgáltató pontok létrehozását és eMagyarország Pontként történő működtetését.
A tervek szerint az év végére 1700 településen mintegy 2800 eMagyarország-pont működik majd. Az informatikai tárca ezzel is segíteni kívánja az információs társadalom kiépítését, s elő akarja mozdítani az esélyegyenlőség megvalósulását, csökkentve az internet használatában ma még tapasztalható társadalmi egyenlőtlenségeket. Ma Magyarországon gyakorlatilag csak a kiemelkedő, illetve jelentős jövedelemmel rendelkezők tudják otthonról elérni a világhálót, míg a társadalom alsó rétege gyakorlatilag nem. Ezen a helyzeten kívánnak változtatni az eMagyarország-pontok létrehozásával. A közösségi helyeken az emberek állandó nyitva tartás mellett, szakemberek segítségével érhetik el a világhálót, az esetek többségében ingyenesen vagy önköltségi áron. Az eMagyarország pontok elsődleges feladatai közé tartozik még a regisztrált látogatók számára freemail címen keresztül történő levelezés lehetőségének biztosítása, az IHM által biztosított anyagokhoz (egységes eMagyarország információs nyitólap, EU információs adatbázis, ECDL tananyag, …) történő hozzáférés. Az eMagyarország-pontok hálózatának kiépülésével egyre nagyobb teret nyernek az elektronikus szolgáltatások, a vidéki lakosság is mind szélesebb körben használhatja majd a közösségi internetet, például pályázatok elkészítése, illetve hivatalos ügyek intézése során.
Az eMagyarország pontok ezen kívül, lehetőségeik és a felmerülő igények alapján egyéb, piaci áras szolgáltatásokat is nyújthatnak.
Az eMagyarország Pontok szolgáltatásainak széleskörű megismertetésére az IHM népszerűsítő kampányt kíván indítani. Az eMagyarország Pontok egységességének és egyszerű felismerhetőségének biztosítására az IHM a pályázat keretében minden nyertes számára arculati kellékeket biztosít.
A MÁV INFORMATIKA Kft. országos hálózattal rendelkező vállalatként 4 nagyvárosban épít ki és üzemeltet eMagyarország pontokat. Miskolc, Záhony, Debrecen és Szeged  városok frekventált, forgalmas területein elhelyezkedő informatikai központjaiban, és szaküzleteiben 3-8 db Internet csatlakozással rendelkező számítógép áll a lakosság  rendelkezésére. Az Internet szolgáltatáson kívül a betérők – hasonlóan a Teleházakhoz – egyéb szolgáltatásokat is igénybe vehetnek például a fénymásolás vagy a telefon/fax szolgáltatások. Abból adódóan, hogy az eMagyarország pontok a cég szaküzleteiben és informatikai kirendeltségein működnek, szakemberei a helyszínen műszaki és szoftveres tanácsadást, szoftver és hardver értékesítést, igény szerint szerviztevékenységet is folytatnak. A szaküzletek értékesítési pontként részt vesznek a Sulinet Expressz programban is.
SZERZŐ?

Kategória

Könyvajánló

Facebook Pagelike Widget

 

1037 Budapest, Montevideo utca 14.
Tel.: +36 1 340 2304
Fax: +36 1 349 7600
E-mail: info@orac.hu

Weboldal: orac.hu

Szakmai partnerek

Jegyzők Országos Szövetsége (JOSZ) – www.josz.eu

Közszolgálati Tisztviselők Szakmai Szervezeteinek Szövetsége – www.kozszov.org.hu