Gőzerővel indul az e-ügyintézés Érden 2007/4

A közigazgatás szakmai fóruma

Cikkek / E-közigazgatás

Gőzerővel indul az e-ügyintézés Érden 2007/4

IX. évfolyam, 4. lapszám
Szerző(k):
Adminisztrátor



Érd Megyei Jogú Város Önkormányzata sikeres pályázatot nyújtott be a GVOP 4.3.1. keretében meghirdetett „Az önkormányzatok információszolgáltató tevékenységének fejlesztése” tárgyában, így az Európai Regionális Fejlesztési Alapból jelentős támogatást kapott az összesen mintegy 592 millió forintos beruházás megvalósítására.

 

 

Az „Intelligens elektronikus közigazgatási programrendszer megvalósítása Érd Város Önkormányzata számára” nevû projekt 2006 elején indult és 2007. július 12-én került lezárásra.

 

A HUMANsoft Kft. fõvállalkozásában megvalósult projekt fõ célja az e-ügyintézés és e-közigazgatás gyakorlati megteremtése az önkormányzatnál, amely által az ügyintézés hatékonysága is jelentõsen javul. Ez a cél a közel másfél éves fejlesztési munkálatok eredményeképpen valósult meg. Az önkormányzat ntegrált e-önkormányzati rendszert vehetett át, amely az elektronikus ügyintézést is nagymértékben megvalósítja.

 

Az eddig különálló, szigetszerû alkalmazásokat a megvalósító cégek által kifejlesztett interface-ek segítségével összekapcsolták, amely kapcsolat által egy olyan integrált rendszer jött létre, mely nagymértékben csökkentette a papíralapú ügyintézés szükségességét.

 

A portálról beérkezõ vagy az iktatóban indított ügyek automatikusan megjelennek a szakági rendszerekben, így az ügyfél kérelmének beadása után perceken belül elkezdõdhet a tényleges ügyintézési folyamat.

 

Jó példa erre az InterMap Kft. mint alvállalkozó által szállított FORTE® Építéshatóság 4.0 rendszer, amely azon túl, hogy az építéshatósági osztály ügyintézõinek munkáját támogatja, hatékonyabbá és gyorsabbá, valamint egyszerûbbé teszi az önkormányzat ügyfeleinek ügyintézését is.

 

Az új rendszer a hivatal belsõ (back office) és külsõ (front office) ügymenetét is támogatja számos praktikus megoldással.

 

Az ügyintézõ oldaláról például az ügyintézés folyamatát egy úgynevezett „intelligens workflow rendszer” támogatja. Ez a megoldás mozzanatszinten leképezi az egyes ügyek intézésekor elvégzendõ munkafolyamatokat, ezáltal mintegy iránymutatást ad az ügyintézõknek ahhoz, hogy a határidõk, valamint a jogszabályi feltételek pontos betartásával végezzék munkájukat. A rendszer a munkafolyamatoktól való eltérés esetén jelez, és felajánlja a munkafolyamat következõ elvégezendõ elemét.

 

Az építéshatósági rendszer úgy is segítheti a hatékonyabb ügyintézést, hogy a rendszer által automatikusan elkészített ügyfélértesítések, szakhatósági vagy földhivatali megkeresések az iktatón keresztül automatikusan kerülnek iktatásra és postázásra. Ez a közvetlen kapcsolat jelentõsen csökkenti az erre a feladatra eddig fordított munka- és idõmennyiséget, valamint jelentõsen csökken az ügyintézés során feleslegesen keletkezõ papírmennyiség is.

 

Nagy segítséget jelent az építéshatósági ügyintézõk munkájában a megfelelõ módon felépített és komoly térinformatikai háttérrel támogatott címregiszter is, amely az egyes építéshatósági vagy közterületi ügyekhez kapcsolódó gyors információhoz jutást teszi lehetõvé úgy, hogy az egyes helyrajzi számokhoz tartozó információk akár egy háromdimenziós domborzati térképen is megjeleníthetõek.

 

Az ügyféloldali ügyintézés a „kívülrõl indítható ügyek” létrejöttével válhat gyorsabbá és átláthatóvá. Például, az építéshatósági rendszerhez tartozik egy a portálon elérhetõ e-ügyintézési felület is, amelyen az ügyfelek, az ügyfélkapus bejelentkezési azonosítójuk megadásával, bármilyen építéshatósági és közterülettel kapcsolatos ügyet elindíthatnak, valamint lekérdezhetik az ügyintézés folyamatának állapotát is.

 

Az elektronikus ügyintézés nyújtotta ügyintézési lehetõség, valamint a fent említett lekérdezési lehetõség rendkívül népszerûvé válhat a lakosság körében, hiszen az ügyfeleknek egyre kevesebb idõt kell a hivatalban tölteni, lényegesen egyszerûbbé, és nem utolsósorban nyomon követhetõbbé válik a hivatali ügymenet.

 

Érd Megyei Jogú Város Önkormányzata a jövõben is kiemelt helyen kezeli az informatikai eszközökkel alátámasztott hivatali munka hatékonyságának növelését. Az önkormányzat informatikai stratégiájával és a Magyar információs társadalom stratégiával összhangban szeretné megvalósítani a szolgáltató önkormányzattal kapcsolatos elképzeléseit, valamint információszolgáltató tevékenységének fejlesztését is célul tûzte ki. Ezen belül a kis- és középvállalkozások, a lakosság információs támogatását, egységes dokumentumkezelõ rendszer bevezetését, on-line szolgáltatások kialakítását. Jelen projekt az e-önkormányzati koncepció és a szolgáltató önkormányzat kialakításának és mûködtetésének legfontosabb alapeleme volt.

Kategória

Könyvajánló

Facebook Pagelike Widget

 

1037 Budapest, Montevideo utca 14.
Tel.: +36 1 340 2304
Fax: +36 1 349 7600
E-mail: info@orac.hu

Weboldal: orac.hu

Szakmai partnerek

Jegyzők Országos Szövetsége (JOSZ) – www.josz.eu

Közszolgálati Tisztviselők Szakmai Szervezeteinek Szövetsége – www.kozszov.org.hu