Hévízi Turizmus Marketing 2009/4

A közigazgatás szakmai fóruma

Cikkek / Turizmus

Hévízi Turizmus Marketing 2009/4

XI. évfolyam, 4. lapszám
Szerző(k):
Tüske Róbert dr.
jegyző
Hévíz

A legtöbb üdülőhelytől eltérően Hévíz minden évszakban várja vendégeit.
Azonban a világon egyedül álló Hévízi Gyógy-tavat, az itt jelenlévő kimagasló gyógyászatot, vendéglátást is meg kell ismertetni és népszerűsíteni kell. Ennek szükségét felismerve készíttette el Hévíz Város Önkormányzata a város turisztikai marketingtervét 2005-ben.

 

A marketingterv fogalmazta meg – egy igen komoly tényfeltárás után – annak javaslatát, hogy a város szolgáltatásainak népszerűsítését új alapokra kell helyezni.
A megfelelő szervezet
A marketingterv alapján az önkormányzat és elsősorban az Idegenforgalmi Bizottság vezetésével, a meghatározó nagy szállodák szakmai stábjaira is támaszkodva, a Hévízi Szobakiadók Szövetségének aktív részvételével alakult meg, 2006-ban a Hévíz Turizmus Marketing Egyesület.
Az egyesület célja a hévízi idegenforgalommal, ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokkal foglalkozó személyek tevékenységének összehangolása. A város turizmusának hosszútávon fenntartható, kiegyensúlyozott fejlesztése, magas színvonalú turisztikai marketing tevékenységgel. A vendégek és vendégéjszakák számának növelése. Termékfejlesztés, minőségi és fenntartható turizmusfejlesztés. A belföldi vendégek arányának növelése.
Az egyesületben szállodák, szálloda láncok és szobakiadók, szolgáltatást végzők az egy tag egy szavazat egyesületi szabálya mellett konfliktusmentesen működnek együtt. Az egyesület koordinálását a minden egyesületi csoportot képviselő, szakmai tekintéllyel bíró tagokból álló elnökség viszi. Az egyesület elnöke az egyik meghatározó szálloda vezérigazgatója. Az egyesület működteti a Tourinform irodát, ahol az egyesület operatív feladatainak intézése is történik, így a tagok és a vendégek számára biztosított szolgáltatások személyesen is könnyen elérhetőek.
Az egyesület költségvetésének bevételét a tagdíjak, a reklám és szolgáltatás bevételek, pályázati pénzek és meghatározó nagyságrendben az önkormányzat pénzügyi és természetbeni támogatása teszi ki. A költségvetés kiadásai közül a foglalkoztatási költségek alig haladják meg a költségvetés egytizedét, a marketing tevékenység kiadásai a meghatározóak.
Az önkormányzat szerepe
Az önkormányzat alapító tagja az egyesületnek, továbbá az önkormányzat és az egyesület együttműködési megállapodásban is rögzítette a kapcsolatrendszerét. A turizmus és idegenforgalom stratégiai döntéseit a képviselő-testület hozza meg. A döntések megfelelő egyeztetése fontos feladat, ezért a város polgármestere és az egyesület elnöke rendszeresen konzultál egymással. Az idegenforgalom és turizmus operatív feladatait az egyesület viszi. A támogatások feltételei a célok függvényében évente újra tárgyalásra kerülnek. A feladatok ilyen megosztása óta jelentősen növekedett az együttgondolkodás és az összehangolt lépések eredményeként a konszenzus és az egységes fellépés, a minőségi szolgáltatások értékrendje.
Az eredmények és a jövőkép
A Hévíz Turizmus Marketing Egyesület a működésének három éve alatt, komoly eredményeket tud felmutatni, a Hévízi városmarketing feladatok vonatkozásában. Az egyesület hazai és külföldi szakkiállításokon és vásárokon vett részt, a városi kiadványokat százezres nagyságrendben juttatta el a célközönséghez, jelentősen növelte a média megjelenések számát, nagy hangsúlyt fektetett az internet lehetőségeire és minden újszerű marketing-fogást rugalmasan vet be Hévíz népszerűsítése érdekében. Marketing feladatait – felismerve a komplexebb kínálat iránti igényt – a Hévízi Kistérségre is kiterjesztette. A Magyar Turizmus Zrt. mellett a Nyugat-Balatoni térség marketing szervezettettel is szorosan együttműködik. Az egyesület szervezte a Fly-Balaton reptér Légi Marketing Alapjának létrehozását. Az egyesület a város intézményrendszerével együttműködve aktív közreműködője a városi programok szervezésének. Folyamatosan kérdőíves felméréseken keresztül vizsgálja a vendégek szokásait és igényeit. A helyi médiákban a turizmussal kapcsolatosan rendszeresen tájékoztat és „tanít”.
Az egyesület és szakértő munkatársainak fiatal és lendületes csapata tele tervekkel, a meglévő sikeres marketing együttműködés tovább fejlesztését tervezi, partnereivel és elsősorban Hévíz Város Önkormányzatával, a TDM pályázat nyújtotta lehetőségek kihasználásával.
A város marketing ezen újszerű és összehangolt megjelenése szerepet játszik abban, hogy a város továbbra is keresett utazási cél, az önkormányzat turisztikai és adóbevételeit sikerül szinten tartani, az egyesület taglétszáma folyamatosan bővül.
Végül egy kis marketing
Hévízt és környékét a sajátos atmoszféra, az érintetlen természeti kincsek, a kulturális értékek és az itt élő emberek vendégszeretete teszi utánozhatatlanná. A világszerte ismert víz, gyógyító és életet adó simogatása, egy romantikus vacsora a pincesoron, séta a Gyógy-tó parkjában, a tündérrózsák látványa, a hagyományos vendégszeretet – ez a hévízi élmény.

Kategória

Könyvajánló

Facebook Pagelike Widget

 

1037 Budapest, Montevideo utca 14.
Tel.: +36 1 340 2304
Fax: +36 1 349 7600
E-mail: info@orac.hu

Weboldal: orac.hu

Szakmai partnerek

Jegyzők Országos Szövetsége (JOSZ) – www.josz.eu

Közszolgálati Tisztviselők Szakmai Szervezeteinek Szövetsége – www.kozszov.org.hu