Az
50 milliós projekt hatékonyabb hivatali munkát tesz lehetővé
Budapest
főváros XIV. kerület Zugló Önkormányzata – 2009. 03. 04.
Az
egyik legjobb pályázatot készítette el és nyerte meg az igényelt támogatást
Zugló Polgármesteri Hivatala az EU-s Államreform Operatív Program (ÁROP)
keretében. Az új rendszer egyebek mellett naprakészebb segítséget nyújt a
képviselők és a különböző bizottságok munkájához. Zugló önkormányzati
szervezeteinél 2008 decemberében vezették be teljes körűen a MANNA nevű
integrált önkormányzati rendszert, amelynek továbbfejlesztéséhez kaptak 45
millió forintos támogatást.
A települések gazdálkodását érintő szabályok
számának növekedése, a források szűkössége és az ellenőrzések szigorodása
komoly feladatok elé állítja az önkormányzatokat. A Budapest második legnagyobb
költségvetésével gazdálkodó Zugló is igyekszik megfelelni a korszerű
gazdálkodás feltételeinek. Az Államreform Operatív Program (ÁROP) keretében
tavaly ősszel írt ki központi pályázatot a kormány, döntés idén februárban
született. Az 50 millió forintos projekt (45 millió forint pályázatból, 5
millió forint az önrész) 2009 áprilisa és 2010 decembere között valósul meg, a
korábbi fejlesztés előnyeit azonban már most is használja az önkormányzat.
A tavaly év végén elnyert uniós támogatással
lehetőség nyílik, hogy a megváltoztatott munkafolyamatokat támogató, komplett
rendszert minél szélesebb körben használhassák. Az új rendszer bevezetésével
naprakészebb lesz a polgármester, a jegyző, a képviselők és a bizottságok
munkájának támogatása, valamint az auditorok munkáját is megkönnyíti. A kiépített
rendszernek köszönhetően javul a pénzügyi fegyelem, ami hatékonyabb
gazdálkodást tesz lehetővé a pénzeszközök jobb felhasználásával.
A gazdálkodással kapcsolatos információk
külső segítség nélkül lekérhetők a rendszerből, így azokat nem kell mástól
elkérniük, és már a múlté lehet az egy-egy adat megszerzéséhez szükséges,
olykor több napos gyűjtőmunka. A rendszer működése jól ellenőrizhető, továbbá
mélyen beépíthető az önkormányzat működésébe. Az új alkalmazást már azon
munkatársak is kezelni tudják, akiknek nem tartozik napi feladatuk közé a
MANNA-val való munkavégzés.
A MANNA Költségvetési Pénzügyi és Számviteli
Nyilvántartó Rendszert kifejezetten a költségvetésből gazdálkodó szervezetek
számára fejlesztették ki. A MANNA szinte valamennyi lehetséges funkcióban
támogatást nyújt a hatályos jogszabályok alapján történő gazdálkodáshoz.
Mindemellett egyszerűbbé és átláthatóbbá is teszi az intézmények gazdálkodását.
További
információ:
Oláh Nóra
kommunikációs iroda
06 30 203 45 60
Kategória
Könyvajánló
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény magyarázata
Negyedik, hatályosított kiadás
(2023. őszi kiadás)
Ára: 12000 Ft