Újabb lépés az ügyfélközpontú közigazgatás felé

A közigazgatás szakmai fóruma

Hírek / Hírek, információk

Újabb lépés az ügyfélközpontú közigazgatás felé


A közigazgatás egyik fő
feladata az állampolgárok igényeit és érdekeit szem előtt tartó, ügyfélközpontú
működés kialakítása, valamint az egységesen magas színvonalú, mindenki által
hozzáférhető közigazgatási szolgáltatások létrehozása. Ezzel a célkitűzéssel összhangban
a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) és
a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) újabb közös
fejlesztésbe kezdett az „Integrált ügyfélszolgálatok interoperábilis
informatikai infrastruktúrájának kialakítása” elnevezésű projekt keretében.

A közigazgatás szervezeti
rendszerének modernizálása, a kormányhivatali rendszer megyei, járási szintű
kiépítése új informatikai fejlesztéseket, átalakításokat igényelt. A projekt
célja, hogy lefektesse a személyes kormányzati ügyfélszolgálati struktúra
alapjait, biztosítsa a kormányablakok helyi informatikai hálózati
infrastruktúráját, illetve hozzájáruljon az okmányirodai rendszerek
fejlesztéséhez. Ennek köszönhetően a KEKKH szakrendszereiben egységes jogosultságkezelő
rendszer jön létre, valamint az okmányirodai szakrendszerek oktatókörnyezetének
aktualizálása, fejlesztése is zajlik. Ez a folyamat nagyban támogatja az
ügyintézők munkáját. Szintén a gyors ügyintézést segíti majd a mintegy 390
darab POS terminál kihelyezése az okmányirodákba. A cél az, hogy a jövőben
minél több okmányirodai ügyintézőnél lehessen bankkártyával is fizetni,
megspórolva ezzel az ügyfelek idejét, akik így a teljes ügyintézést egy
helyszínen végezhetik el.

Az információtechnológia eszközei
ma arra is lehetőséget adnak, hogy ha az ügyfél egészségi állapota miatt nem
képes személyesen megjelenni, akár egy hordozható, multifunkciós biometrikus
adatfelvételező eszközt használjon.

Ezt kis túlzással az
okmányiroda „bőröndös” változatának is nevezhetjük, amely olyan esetekben is
hasznos lehet, amikor felújítás miatt az okmányiroda nem érhető el. Ez az
eszköz segíthet az okmányirodai feladatok átvételében, illetve lehetőséget ad
arra, hogy a közigazgatás emelt szintű szolgáltatásokkal jelenjen meg azoknál
az állampolgároknál is, akik akadályoztatottak az okmányokkal kapcsolatos
ügyeik személyes intézésében. Ezzel párhuzamosan, az elektronikus ügyintézést
támogatva ismét bővül a Webes Ügysegéd is.

A jövőben teljes körűen,
elektronikus úton is intézhetők lesznek az egyéni vállalkozói tevékenységgel
kapcsolatos ügyek, a megkezdéstől a megszüntetés bejelentéséig. További
újdonság, hogy az állampolgárok az Ügysegéden keresztül tájékoztatást kérhetnek
saját nyilvántartott adataikról, illetve arról, hogy személyükre vonatkozóan
milyen adatok kerültek lekérésre.

A projekt konzorciumi
partnereként a NISZ Zrt. fejleszti a kormányablakok hálózati és informatikai
hátterét, valamint biztosítja az okmányirodák működéséhez szükséges kiegészítő
eszközöket és szolgáltatásokat.

 

A projekt az Európai Unió
támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával
valósul meg, az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) Elektronikus Közigazgatás Operatív
Program (EKOP) keretében melynek támogatási keretösszege 1.000.000.000 Ft.

Az érvényben lévő
Támogatási Szerződés szerint a projekt 2014. II. negyedévében zárul le.

 

Forrás:  NISZ Zrt.

Kategória

Könyvajánló

Facebook Pagelike Widget

 

1037 Budapest, Montevideo utca 14.
Tel.: +36 1 340 2304
Fax: +36 1 349 7600
E-mail: info@orac.hu

Weboldal: orac.hu

Szakmai partnerek

Jegyzők Országos Szövetsége (JOSZ) – www.josz.eu

Közszolgálati Tisztviselők Szakmai Szervezeteinek Szövetsége – www.kozszov.org.hu