Integrált pénzügyi információk Gyomaendrődön 2007/1

A közigazgatás szakmai fóruma

Békés Megye / Cikkek

Integrált pénzügyi információk Gyomaendrődön 2007/1

IX. évfolyam, 1. lapszám
Szerző(k):
Megyeri László aljegyző Tóth Lajosné pénzügyi osztályvezető Gyomaendrőd



Önkormányzatunk az Informatikai Fejlesztési Stratégiájának megfelelően igyekszik felzárkóztatni a jelenlegi eszköz és szoftver állományát a mai kor és a jövő kihívásainak megfelelően. Kiemelt célként fogalmazódott meg az ügyfélközpontú, szolgáltató önkormányzat fejlesztése. Az ügyfélközpontú működés magában foglalja az ügyfelek gyors, kényelmes tájékoztatását és az ügyek gyors feldolgozását is. A cél megvalósítása a hivatali tevékenységek új informatikai alapokra helyezését követelte meg.

 


Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium támogatásával, 2004. július 1-jétől kezdődően, egy komplex pénzügyi rendszer bevezetésére került sor a polgármesteri hivatalnál és az önálló intézményeknél. Az IHM pályázatban megjelölt Polisz projekt célja egy önkormányzati hatókörön belüli intézményközi nagykiterjedésű hálózati (WAN) technológiára épülő informatikai infrastruktúra és azok szoftverkomponenseinek olyan együttesét létrehozni, amely lehetővé teszi a városi gazdálkodási – controlling – finanszírozási modell és az ehhez szükséges komplex szoftverrendszer bevezetését, adaptálását valamint későbbiekben újabb rendszerelemekkel való továbbfejlesztését.
Az Integrált Pénzügyi Információs rendszer intézményközi távoli elérését a WAN hálózat fizikai rétegét biztosító SAPARD pályázati projekt keretében kiépült helyi mikrohullámú adatátviteli hálózat, illetve ennek felületén implementált virtuális magánhálózat (VPN) biztosítja. Ennek a technológiának a beruházási költsége jelentősen alul maradt a bérelt vonali adatkapcsolatokhoz képest. A fizikailag és logikailag is kialakított virtuális magánhálózaton a felhasználó intézmények felé kiadásra kerültek a jogosultsági szintek, szerepkörök és a belépéshez szükséges kódok. Az így kialakított titkosított csatornán a felhasználók közvetlenül csatlakoznak a szerverre és azon futtatják távoli terminál üzemmódban az alkalmazást. Ehhez konfigurálásra került a terminál kiszolgáló szerver is mely képes futtatni a POLISZ Integrált Pénzügyi Információs Rendszert egy időben akár egy tucat távoli felhasználó számára is.
A 22.247 E Ft összegű beruházásból 14.722,7 E Ft a megítélt támogatás összege. A pályázati pénzeszközök felhasználásával először a pénzügyi rendszer bevezethetőségének alapját képező számítástechnikai eszközök beszerzése történt meg, melyet szoftver-rendszer telepítése követett. A bevezetésre került rendszerelemek a pénzügy-számvitel, a népjóléti és szociális nyilvántartás, valamint az ügyiratkezelés iktatás területére vonatkoznak. A szoftver-rendszer adatokkal történő feltöltésére a kézi adatrögzítést alkalmaztuk, tekintettel arra, hogy korábban nem volt olyan alkalmazott szoftver, amely az egyes nyilvántartási adatok kezelését végezte volna. A gazdálkodási rendszer bevezetése személyes konzultációra épülő helyszíni betanítás során került bevezetésre.
Az új pénzügyi informatikai rendszerhez kapcsolódó fejlesztési, bevezetési, telepítési, oktatási és a karbantartási feladatokat a Magyar Közigazgatásfejlesztési Rt. végzi.
A POLISZ pénzügyi rendszeren keresztül történik a pénztári és banki forgalom kezelése, könyvelése, a különféle analitikus nyilvántartások vezetése, számlázás, kötelezettségvállalások feldolgozása, melynek alapján a rendszer biztosítani tudja különféle összesítések elkészítését, melynek segítségével pontosabb, naprakész adatokkal, bővebb információszolgáltatással lehetőségünk van a város költségvetésének

Hozzászólások

Előfizetés

Kategória

Feliratkozás hírlevélre

Könyvajánló

Facebook Pagelike Widget

1037 Budapest, Montevideo utca 14.
Tel.: +36 1 340 2304
Fax: +36 1 349 7600
E-mail: info@hvgorac.hu

Weboldal: hvgorac.hu

Szakmai partnerek

Jegyzők Országos Szövetsége (JOSZ) – www.josz.eu

Közszolgálati Tisztviselők Szakmai Szervezeteinek Szövetsége – www.kozszov.org.hu