Kinevezték az új közigazgatási hivatalok vezetőit 2010

A közigazgatás szakmai fóruma

Hírek / Hírek, információk

Kinevezték az új közigazgatási hivatalok vezetőit 2010


Húsz közigazgatási hivatal vezetőjének adta át kinevezését dr. Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter a Parlament Vadásztermében. Szeptember 1-jén a hét regionális államigazgatási hivatal helyett tizenkilenc megyei, továbbá egy fővárosi közigazgatási hivatal jön létre. A megyei közigazgatási hivatalok felállítása a közigazgatás átalakításának első lépése. 

 


A parlamentáris demokrácia legjelentősebb közigazgatás átalakítását tűzte ki célul a kormány, ennek első lépéseként alakulnak meg a közigazgatási hivatalok, amelyek a kormány általános hatáskörű területi államigazgatási szervei. Létrejöttük garantálja, hogy a kormány minden megyében újra ellenőrizni tudja az önkormányzatok törvényes működését. A hivataloknak kiemelt szerepe lesz a közigazgatási feladatok koordinálásában, az ellenőrzésben, a közigazgatás informatikai fejlesztésében és a kormánytisztviselők képzésében. A közigazgatási hivatalok ellátják a helyi és kisebbségi önkormányzatokkal kapcsolatos ellenőrzési teendőket, az államigazgatási feladatokat, a kormányzás területi részvételével összefüggő feladatokat is, és szorosan együtt fognak működni a rendvédelmi szervekkel.


A hivatalok ma kinevezett vezetői szakmai vezetők, mindannyian közigazgatási gyakorlattal rendelkező szakemberek. Közigazgatási gyakorlatuk átlagosan több mint húsz év, közigazgatási vezetői gyakorlatuk pedig több mint tizenhat év. 


A hivatalvezetőket dr. Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter javaslatára Orbán Viktor miniszterelnök nevezte ki.


A kormány nemzetgazdasági szempontból stratégiai ágazatnak tekinti a közigazgatás rendezését, mert a rossz, túlbürokratizált közigazgatás a gazdasági versenyképességünk kerékkötője. A jól működő közigazgatás nemcsak az állampolgárok számára fontos, hanem a gazdaság talpra állításának egyik feltétele. A kormány célja ezért egy hatékonyabb, koordináltabb, olcsóbb és legfőképp ügyfélközpontú területi közigazgatás megvalósítása. Cél tehát egy olyan közigazgatás megteremtése, melynek középpontjában – okmányok és okiratok helyett – az állampolgárok és a vállalkozások, a bonyolult hatósági eljárások helyett a közigazgatási szolgáltatás, röviden a "jó állam" áll.
A közigazgatási hivatalok bázisára építve 2011 januárjától a területi államigazgatási szervek integrációjával – fővárosi és megyei kormányhivatalok jönnek létre, erős jogosítványokkal és az egyablakos ügyfélszolgálat megvalósításának céljával.


 
A közigazgatási hivatalok vezetői: 


Budapest Főváros Közigazgatási Hivatal: Haszonicsné dr. Ádám Mária


Baranya Megyei Közigazgatási Hivatal: dr. Bércesi Ferenc


Bács-Kiskun Megyei Közigazgatási Hivatal: dr. Kovács Miklósné dr. Molnár Ilona


Békés Megyei Közigazgatási Hivatal: dr. Gulyás Imre


Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Közigazgatási Hivatal: dr. Lukács Irén


Csongrád Megyei Közigazgatási Hivatal: dr. Polner Eörs


Fejér Megyei Közigazgatási Hivatal: dr. Balogh Ibolya


Győr- Moson- Sopron Megyei Közigazgatási Hivatal: Nagyné dr. László Edit


Hajdú-Bihar Megyei Közigazgatási Hivatal: dr. Fazakasné dr. Veszprémy Anna Mária


Heves Megyei Közigazgatási Hivatal: dr. Balás István


Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Közigazgatási Hivatal: dr. Csíkos Zoltán


Komárom-Esztergom Megyei Közigazgatási Hivatal: Tóthné dr. Menczel Zsuzsanna


Nógrád Megyei Közigazgatási Hivatal: dr. Nagy Zsuzsanna


Pest Megyei Közigazgatási Hivatal: dr. Józsa Veronika Mária


Somogy Megyei Közigazgatási Hivatal: dr. Neszményi Zsolt


Szabolcs-Szatmár- Bereg Megyei Közigazgatási Hivatal: dr. Galambos Ildikó Zsuzsanna


Tolna Megyei Közigazgatási Hivatal: Gerhátné dr. Péter Mária


Vas Megyei Közigazgatási Hivatal: Ágh Ernőné


Veszprém Megyei Közigazgatási Hivatal: dr. Nagylaki Csilla


Zala Megyei Közigazgatási Hivatal vezetője dr. Sifter Rózsa. 

 

A közigazgatási hivatalok vezetőinek önéletrajza

 

Haszonicsné dr. Ádám Mária


Budapest Főváros Közigazgatási Hivatala
Született: 1955-ben született.
Végzettség: 1976-ban a Tanácsakadémia Szakoktatási Tagozatán felsőfokú tanácsi igazgatási képesítést szerzett. 1981-ben igazgatásszervező diplomát szerzett az Államigazgatási Főiskolán. 1990-ben jogász diplomát szerzett az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán. Jogi szakvizsgáját 1992-ben tette le az Igazságügyi Minisztériumban. 2004-ben elvégezte a Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem EU források és program-menedzsment képzését. 
Munkahelyek: 1973 és 1976 között államigazgatási gyakornokként dolgozott a Fővárosi Tanács V.B. Személyzeti és Szakoktatási Főosztályán. Ezt követően öt éven át a főelőadóként a Budapesti V. kerület Tanács V.B Pénzügyi és Terv Osztályán dolgozott. 1981 és 1991 között Budapest Főváros Tanácsán főelőadóként, majd csoportvezetőként, később főosztályvezetőként dolgozott. Ezután 1994-ig az Országgyűlés Hivatalában főtanácsos posztot töltött be, a törvényalkotáshoz kapcsolódód jogi szakmai feladatokat látta el. 1994-től 1995-ig az Állami Számvevőszéknél osztályvezető főtanácsosként dolgozott. 1995 és 2005 között egyéni ügyvédként tevékenykedett. 2005-től a Budapest Főváros Önkormányzata Főpolgármesteri Hivatala aljegyzőjeként dolgozott. 27 év közigazgatási gyakorlattal, 21 év közigazgatási vezetői gyakorlattal rendelkezik.
Egyéb: 1994-ben Belügyminiszteri Aranygyűrűvel, 2008-ban a Magyar Köztársaság Arany Érdemkeresztjével ismerték el szakmai munkáját. Az Önkormányzati ABC (1991) és a Közbeszerzési ABC (2009) társszerzője.

 

Dr. Bércesi Ferenc


Baranya Megyei Közigazgatási Hivatal
Született: 1944-ben született Dunaszekcsőn.
Végzettség: Jogi végzettséggel és jogi szakvizsgával rendelkezik. 
Munkahelyek: 1973-tól 1990-ig a Pécs Megyei Városi Tanács Szervezési és Jogi Osztályán dolgozott. Majd négy éven át vezette Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata Jegyzői Irodáját. 1995-től a Baranya Megyei Közigazgatási Hivatal vezetőjeként tevékenykedett, 2007-től pedig a Dél-dunántúli Regionális Államigazgatási Hivatal – illetve jogelődje, a közigazgatási hivatal – Pécsi Kirendeltségének vezetője volt. 37 év közigazgatási, abból 20 év közigazgatási vezetői gyakorlattal rendelkezik.
Egyéb: Óraadó tanár volt a JPTE-ÁJK Közigazgatási Tanszékén, továbbá tagja a közigazgatási alapvizsga, szakvizsga szakbizottságnak. Tagja a PTE ÁJK Kari Társadalmi Tanácsnak és a Regionális Tudományi Társaságnak. Emellett miniszteri megbízott is volt. Több szakmai kitüntetéssel rendelkezik, 2003-ban a Magyar Köztársasági Érdemrend tisztikeresztjével tüntették ki.  

 

Dr. Kovács Miklósné dr. Molnár Ilona


Bács-Kiskun Megyei Közigazgatási Hivatal
Született: 1947-ben született Békésen.
Végzettség: 1971-ben a SZOTE Általános Orvosi Karán orvosi diplomát szerzett. 1975-ben csecsemő és gyermekbetegség területén szakorvosi vizsgát tett 1991-ben társadalom orvostani, majd 1992-ben tisztiorvosi vizsgát tett. 1994-ben letette a közigazgatási alapvizsgát, majd 1999-ben a közigazgatási szakvizsgát tett.
Munkahelyek: 1971-től 1975-ig a Bács-Kiskun megyei Tanács Kórházában segédorvos, majd két évig a megyei csecsemőotthon segédorvosa. 1977 és 1987 között gyermekkörzeti orvosként dolgozott Kecskeméten. 1987-től 1991-ig a Bács-Kiskun megyei Csecsemőotthon igazgató főorvosa. 1991 és 1997 között az ÁNTSZ Bács-Kiskun megyei tisztifőorvosa. Ezt követően négy éven át országos tisztifőorvos az Országos Népegészségügyi Központban. 2001 és 2002 között a Szociális és Családügyi Minisztérium közigazgatási államtitkára volt. 2002-től Kecskeméten városi, 2007-től kistérségi tisztifőorvos. 19 év közigazgatási, abból 19 19 év közigazgatási vezetői gyakorlattal rendelkezik.
Egyéb: Számos szakmai díjban és elismerésben részesült.

 

Dr. Gulyás Imre


Békés Megyei Közigazgatási Hivatal
Született: 1960-ban született Püspökladányban.
Végzettség: 1982-ben a kecskeméti Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolán szerzett üzemmérnök diplomát. 1989-ben Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolán számítógépes folyamatirányító szakmérnök képesítést szerzett. 2001-ben térség- és vállalkozásfejlesztési menedzser diplomát szerzett a Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Karán. 2008-ban jogi diplomát szerzett a Szegedi Tudományegyetem Állam-és Jogtudományi Karán.
Munkahelyek: 1982-től 1984-ig a KITE – Nádudvar, majd 1991-ig a Vízgépészeti Vállalat üzemgazdásza volt Gyulán. Ezt követően öt éven át a Credit&Bull Pénzügyi Tanácsadó Irodájának ügyvezetője volt. 1996 és 1998 között szaktanácsadóként dolgozik Békéscsabán a Vállalkozásfejlesztési Alapítványnál. 1998-tól 2005-ig kistérségi menedzserként irányítja a Békés-Bihar Kistérség Fejlesztő Egyesületet. 2005-től osztályvezetőként dolgozott a Sarkad és környéke Többcélú Kistérségi Társulásnál. 5 év közigazgatási, abból 5 év közigazgatási vezetői gyakorlattal rendelkezik.

 


Dr. Lukács Irén


Borsod-Abaúj- Zemplén Megyei Közigazgatási Hivatal
Született: 1962-ben született Miskolcon.
Végzettség: 1986-ban szerzett diplomát a József Attila Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán. 1989-ben jogi szakvizsgát tett. 1990-ben diplomát szerzett a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem Gazdálkodási Szakán. 2008-ban közbeszerzési képzésen vett részt.
Munkahelyek: 1986-tól 1987-ig jogi előadó volt az Észak-magyarországi Állami Építőipari Vállalatnál, majd 1991-ig önálló jogtanácsos az Észak-magyarországi Tervező Vállalatnál. Ezt követően 1994-ig ügyvédként dolgozott a 8. Sz. Ügyvédi Irodában Miskolcon. 1994 és 1997 között az APEH Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Igazgatóságának jogtanácsosa. 1997 és 1999 között a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Közigazgatási Hivatal Gyámhivatalának hivatalvezető-helyettese. Majd négy éven át a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Munkaügyi Központ gazdasági igazgatóhelyettese volt. 2003 és 2008 között Szikszó Önkormányzat gyámhivatalának vezetőjeként tevékenykedett. 2008-tól a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Önkormányzat aljegyzője volt. 16 év közigazgatási, abból 13 év közigazgatási vezetői gyakorlattal rendelkezik.
Egyéb: 2008-tól tagja a Felnőttképzési Akkreditációs Testületnek, 2009-től közigazgatási versenyvizsgáztató. Angolul beszél. 

 

Dr. Polner Eörs


Csongrád Megyei Közigazgatási Hivatal
Született: 1965-ben Szegeden.
Végzettség: 1992-ben jogi diplomát szerzett a József Attila Tudományegyetem Állam-és Jogtudományi Karán. 2000-ben az Igazságügyi Minisztériumban jogi szakvizsgát tett. 
Munkahelyek: 1992-ben a Sulyok-Japport Ügyvédi Iroda ügyvédjelöltje volt. Majd Desz község, és Makó jegyzője volt. 1996 és 1997 között a Csongrád Megyei Munkaügyi Központnál dolgozott tanácsadóként. 1997-től 2001-ig osztályvezető jogtanácsos volt az Invitel Rt., illetve jogelődje, a Déltáv Rt. jogi igazgatóságán. 2001-től ügyvédként – többek között a Csongrád Megyei Munkaügyi Központ megbízásában – tevékenykedett. 5 év közigazgatási, abból 5 év közigazgatási vezetői gyakorlattal rendelkezik.
Nyelvismeret: Középfokú angol nyelvtudás.

 

Dr. Balogh Ibolya


Fejér Megyei Közigazgatási Hivatal
Született: Székesfehérváron született 1955-ben. 
Végzettség: 1980-ban szerzett jogi diplomát az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán. 1984-ben jogi szakvizsgát tett. 
Munkahelyek: 1990-től 1995-ig Székesfehérvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalában a Szervezési- és Jogi Főosztály vezetője, ugyanitt 1995 és 1998 között jegyző volt. 1999-től 2003-ig Budapest VI. kerületének, majd 2006-ig Gárdony jegyzőjeként dolgozott. 2006-tól a Fejér Megyei Közgyűlés elnöke. 20 év közigazgatási, abból 20 év közigazgatási vezetői gyakorlattal rendelkezik.
Egyéb: 2009-től tagja a Széchenyi István Egyetem Deák Ferenc Állam- és Jogtudományi Kara Társadalmi Tanácsának.

 


Nagyné dr. László Edit


Győr-Moson-Sopron Megyei Közigazgatási Hivatal
Született: 1958-ban született.
Végzettség: 1982-ben az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán szerzett jogász diplomát. 1999-ben jogi szakvizsgát tett.
Munkahelyek: 1983-tól 1991-ig a Győr Megyei Városi Tanács Építési és Közlekedési Osztályán jogi előadóként dolgozott. 1991-től Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalában a Közigazgatási Osztályt vezette. 27 év közigazgatási gyakorlattal, abból 19 év közigazgatási vezetői gyakorlattal rendelkezik.
Egyéb: 2005-től a Győr-Moson-Sopron Megyei Jogász Egylet elnökségi tagja. 

 

Dr. Fazakasné Dr. Veszprémy Anna Mária


Hajdú-Bihar Megyei Közigazgatási Hivatal
Született: Debrecenben született 1959-ben.
Végzettség: 1986-ban jogászként végzett a József Attila Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán, 1992-ben jogtanácsosi vizsgát tett az ELTE Jogi Továbbképző Intézetében. 1999-ben közigazgatási minőségbiztosítást felülvizsgáló belső auditori képesítést, 2000-ben Okleveles Európai Szakértő felsőfokú szakképesítést szerzett. Szintén ebben az évben elvégezte az European Institute of Public Administration (EIPA) tréneri képzését, 2004-ben pedig az Európai Uniós pályázatkészítő projektmenedzseri képzését. 
Munkahely: 1986-tól 1988-ig igazgatási jogi előadó volt a Tungsram Rt.-nél. 1988-tól a Debrecen Megyei Jogú Város hivatalában jogi előadóként, majd 1990 és 1991 között jogi csoportvezetőként, 1991 és 1994 között irodavezetőként dolgozott. Ezt követően a Hajdú-Bihar Megyei és Szabolcs-Szatmár- Bereg Megyei Köztársasági Megbízott Hivatal Törvényességi Ellenőrzési Osztályának vezetője, 1996-tól főosztályvezető-helyettese, 2000-től főosztályvezetője volt. 2004 és 2005 között a hivatal vezetői tisztségét látta el. Majd újra a Törvényességi Ellenőrzési Főosztály főosztályvezetője lett. 2007-től az Észak-Alföldi Regionális Államigazgatási Hivatal Törvényességi Ellenőrzési, majd Igazgatási- és Monitoring Főosztálya főosztályvezetőjeként dolgozott. 19 év közigazgatási, abból 19 év közigazgatási vezetői gyakorlattal rendelkezik.
Egyéb: 1994-től közigazgatási alap- és szakvizsga oktató és vizsgáztató, 1996-tól vezetőségi tagja a Hajdú-Bihar Megyei Jogász Egyletnek. Angolul középfokon beszél. 

 

Dr. Balás István


Heves Megyei Közigazgatási Hivatal
Születési hely, idő: 1953-ban született.
Végzettség: 1976-ban az ELTE Állam-és Jogtudományi karán szerzett jogi diplomát, majd 1979-ben letette jogi szakvizsgáját. 1987-ben történelem tanár diplomát szerzett az ELTE Bölcsészettudományi Karán.
Munkahelyek: 1976-tól 1977-ig jogi előadóként dolgozott a VOSZK Kereskedelmi Ipari és Szolgáltató Közös Vállalat Jogi irodáján. Majd két éven át ügyvédjelölt volt a Heves Megyei Ügyvéd Kamaránál. 1980 és 1991 között ügyvédként dolgozott a Heves Megyei Ügyvédi Kamaránál. 1991 és 1994 között a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Köztársasági Megbízott Hivatal, majd 1995 és 2006 között a Heves Megyei Közigazgatási Hivatal hivatalvezetője volt. 2007-től az Észak-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal, majd Államigazgatási Hivatal hivatalvezetői tisztségét töltötte be. 19 év közigazgatási, abból 19 év közigazgatási vezetői gyakorlattal rendelkezik.
Egyéb: Több szakmai publikáció szerzője, szakmai konferencia előadója. 1993-tól oktató különböző közigazgatási hivatalokban és a Magyar Közigazgatási Intézetben. 1993 és 1998 között magyar jogtörténetet oktatott a Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Karán. 1996 és 2000 között jogi alapismereteket oktatott az Eszterházy Károly Tanárképző Főiskolán, ahol 2006 óta közjogtudományt tanít. Oktató volt az Századvég Politikai Iskola Egri Tagozatán is 1997-től 2000-ig. Angol nyelvből középfokú nyelvvizsgával rendelkezik.

 

Dr. Csíkos Zoltán


Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Közigazgatási Hivatal
Születési hely, idő: 1959-ben született Szolnokon.
Végzettség: 1982-ben szerezte meg az Államigazgatási Főiskolán igazgatásszervező szakon. Másoddiplomáját 1992-ben szerezte meg jogász diplomáját a szegedi József Attila Állam- és Jogtudományi Egyetemen.
Munkahely: 1982-től 1989-ig a Tiszabői Községi Tanácson dolgozott, mint VB titkár. Ezt követően egy éven át a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Tanács ügyintézője volt. 1990 és 1995 között a Köztársasági Megbízott Területi Hivatalnál (KMB) törvényességi ügyintézőként dolgozott. Majd 2003-ig a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Közigazgatási Hivatal törvényességi ellenőrzési főosztályvezetője volt, majd 2006-ig hivatalvezetői pozíciót töltött be. 2007-től az Észak-alföldi Regionális Államigazgatási Hivatal Szolnoki Kirendeltségének vezetője. 28 év közigazgatási, abból 22 év közigazgatási vezetői gyakorlattal rendelkezik.  

 

Tóthné dr. Menczel Zsuzsanna


Komárom-Esztergom Megyei Közigazgatási Hivatal
Született: 1954-ben Tatán született.
Végzettség: Az ELTE Állam-és Jogtudományi Karán szerzett jogi diplomát 1978-ban. Mentálhigiénés szakoklevelet szerzett 1992-ben a Budapesti Testnevelési Egyetemen. 1994-ben jogi szakvizsgát tett. 
Munkahelyek: 1979-től 1984-ig a Komárom megyei Tanács VB Dorogi Járási Hivatalában igazgatási főelőadóként, majd három évig a hatósági osztály vezetőjeként dolgozott. 1987 és 1990 között Esztergom város VB Szervezési és Jogi Osztályának vezetője, majd titkára volt. 1991-től a törvényességi ellenőrzési osztály vezetője a Győri Köztársasági Megbízott Tatabányai Hivatalában, majd 1995-től a jogutód Komárom-Esztergom megyei Közigazgatási Hivatalban. 2000-től hét éven át a hivatal vezetője. 2007-től a Közép-dunántúli Regionális Közigazgatási Hivatal Komárom-Esztergom megyei Kirendeltségének vezetője, majd 2008-tól a Közép-dunántúli Államigazgatási Hivatal Tatabányai Kirendeltségének vezetője volt. 30 év közigazgatási gyakorlattal, abból 26 év közigazgatási vezetői gyakorlattal rendelkezik.
Egyéb: A Magyar Közigazgatási Kar Komárom-Esztergom megyei Tagozatának vezetője. Közigazgatási alap- és szakvizsga oktató jogosítvánnyal rendelkezik. Számos szakmai publikáció szerzője.

 

Dr. Nagy Zsuzsanna


Nógrád Megyei Közigazgatási Hivatal
Született: 1974-ben született Pásztón.
Végzettség: 1999-ben diplomázott az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán jogászként. 2002-ben közigazgatási szakvizsgát, 2003-ban jogi szakvizsgát tett. 
Munkahelyek: 1999 és 2008 között a Nógrád Megyei Közgyűlés Hivatalában dolgozott jogi előadóként, majd főosztályvezető-helyettesként, 2005-ben ugyanott aljegyző lett. 2008-tól az Észak-magyarországi Regionális Államigazgatási Hivatal Salgótarjáni kirendeltségének hivatalvezető-helyetteseként dolgozott. 11 év közigazgatási, abból 9 év közigazgatási vezetői gyakorlattal rendelkezik.
Egyéb: 2009-ben megbízott előadó volt a Károlyi Gáspár Református Egyetem Állam- és Jogtudományi Karának Közigazgatási Jogi Tanszékén. Akkreditált közigazgatási alap- és szakvizsga vizsgáztató. Francia nyelvből középfokú nyelvvizsgával rendelkezik.

 

Dr. Józsa Veronika Mária


Pest Megyei Közigazgatási Hivatal
Született: 1963-ban született Budapesten.
Végzettség: 1988-ban az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán jogi diplomát szerzett. 1994-ben jogi szakvizsgát tett. 2004-ben a BME Mérnöktovábbképző Intézetben minőségügyi mérnök-minőségügyi menedzser oklevelet szerzett.
Munkahelyek: 1989-től 2001-ig a Pelz Bt. jogi ügyintézője. 1992 és 2001 között az APEH Pest Megyei Igazgatóságán dolgozott: jogi előadóként, ellenőrzési jogászként, később osztályvezetőként, majd főosztályvezető-helyettesként, főosztályvezetőként. 2001-től a Közép-magyarországi Regionális Államigazgatási Hivatal, illetve jogelődje, a közigazgatási hivatal hivatalvezető-helyettese volt. 18 év közigazgatási gyakorlattal, abból 16 év közigazgatási vezetői gyakorlattal rendelkezik.
Egyéb: Oktató, illetve vizsgáztató előadó közigazgatási alapvizsga és szakvizsga tárgyakban (államigazgatás, államháztartás és pénzügy, adó), illetve tréner és előadó közigazgatási eljárás tárgyban. Az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán 2005-től alternatív óraadó-oktató. Pénzügyi jogból szemináriumot vezetett a Károli Gáspár Református Egyetemen 2005 és 2007 között, illetve 2009-ben. 2010-től Budapesti Gazdasági Főiskola adótanácsadói tanfolyamán oktató. 

 

Dr. Neszményi Zsolt


Somogy Megyei Közigazgatási Hivatal
Született: 1963-ban született Kaposváron.
Végzettség: 1986-ban diplomázott az Államigazgatási Főiskola igazgatásszervező szakán. 1996-ban jogász végzettséget szerzett a Janus Pannonius Tudományegyetem Jogi Karán. 2000-ben közigazgatási, 2006-ban egységes jogi szakvizsgát tett.
Munkahelyek: 1986 és 1989 között szabálysértési ügyintézőként dolgozott a Siófoki Városi Tanácsban. Majd 1990-ig Öreglak Községi Tanácsának VB titkára. Ezt követően tizenhét éven át Öreglak Község Önkormányzatának jegyzője volt. 2007-től a Somogy Megyei Önkormányzati Hivatal Stratégiai Fejlesztési Főosztályának főosztályvezetőjeként, 2009-től megyei aljegyzőjeként dolgozott.28 év közigazgatási, abból 21 év közigazgatási vezetői gyakorlattal rendelkezik.
Egyéb: Németül társalgási szinten beszél.

 

Dr. Galambos Ildikó Zsuzsanna


Szabolcs- Szatmár-Bereg Megyei Közigazgatási Hivatal
Született: 1963-ban született Baktalórántházán.
Végzettség: Igazgatásszervezői szakon végzett az Államigazgatási Főiskolán 1989-ben. 2002-ben jogi diplomát szerzett a Pécsi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán, ugyanabban az évben közigazgatási szakvizsgát, 2008-ban jogi szakvizsgát tett le.
Munkahelyek: 1982 és 1985 között Nagyhalász Nagyközségi Közös Tanács VB Szakigazgatási Szervénél előadó és a Pedagógus Továbbképző Kabinetben gépíró volt. Rövid ideig egyéni vállalkozóként tevékenykedett, majd 1988-tól 1993-ig a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Adófelügyelőségen dolgozott. 1994 és 1998 között Nagyhalász Város Önkormányzatának jegyzője volt. Ezt követően a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Földhivatal Ingatlan-nyilvántartási és Földhasználati Osztályán ügyintéző volt. 2004-től az Észak-alföldi Regionális Államigazgatási Hivatal Nyíregyházi Kirendeltsége Hatósági Főosztályán ügyintéző, illetve jogtanácsos. 22 év közigazgatási, abból 5 év közigazgatási vezetői gyakorlattal rendelkezik.

 

Gerhátné dr. Péter Mária


Tolna Megyei Közigazgatási Hivatal
Született: Bátaszéken született 1957-ben.
Végzettség: 1981-ben jogászként végzett a Pécsi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán, 1984-ben jogi szakvizsgát tett. 
Munkahely: 1981-től 1986-ig a Tolna Megyei Tanács VB. Igazgatási Osztályán ügyintézőként dolgozott, majd egy éven át a tanács Tervező Vállalatán jogtanácsos volt. 1986 és 1988 között a tengelici Petőfi Mg.Tsz. jogtanácsosa volt. Ezt követően a Tolna Megyei Tanács Mezőgazdasági és Élelmezésügyi Osztály igazgatási és szövetkezeti csoportját vezette. 1991-től 1994-ig a Pécsi Körzeti Megbízott Szekszárdi Hivatalának ügyintézője, majd a Tolna Megyei Közigazgatási Hivatal Hatósági Főosztályának osztályvezetője, illetve főosztályvezető-helyettese volt 2006-ig. 2007-től a Dél-dunántúli Regionális Államigazgatási Hivatal – illetve jogelődje, a közigazgatási hivatal – Szekszárdi Kirendeltségének hatósági osztályvezetőjeként dolgozott. 27 év közigazgatási, abból 17 év közigazgatási vezetői gyakorlattal rendelkezik.
Egyéb: 1997-től 2002-ig az Igazságügyi Minisztérium Jogi Szakvizsga Bizottságának tagja volt. 1995-től tagja a közigazgatási alapvizsga, szakvizsga bizottságnak. Szakmai munkájáért 1995-ben a Magyar Köztársasági Bronz Érdemkereszttel tüntették ki.

 

Ágh Ernőné


Vas Megyei Közigazgatási Hivatal
Született: 1961-ben született Szombathelyen.
Végzettség: 1985-ben üzemgazdász diplomát szerzett a zalaegerszegi Pénzügyi és Számviteli Főiskolán. 1991-ben értékpapír jogi szakvizsgát tett. 1993-ban mérlegképes könyvelő képesítést szerzett. 2000-ben szakközgazdász diplomát szerzett a Budapesti Gazdasági Főiskolán számvitel – államháztartás – kincstár szakon. 2003-ban közigazgatási alapvizsgát, majd 2004-ben közigazgatási szakvizsgát tett.
Munkahelyek: 1985-től 1988-ig üzemgazdászként és árszakértőként dolgozott a Magyar Államvasutak Szombathelyi Igazgatóságán. Majd egy éven át elemző volt az Aero Közlekedéstechnikai Vállalatnál. 1990-től 1996-ig osztályvezető-helyettesként dolgozott a Magyar Nemzeti Bank Vas megyei Igazgatóságán. Ezt követően három évig osztályvezetője, majd újabb három évig igazgatója a Magyar Államkincstár Vas Megyei Igazgatóságának. Ugyanitt 2003 és 2007 között igazgatóhelyettes-irodavezető. 2007-től a Magyar Államkincstár Nyugat-Dunántúli Regionális Igazgatóságának irodavezetője volt. 2010-től vizsgáztatói feladatokat lát el a közigazgatási szakvizsga rendszerben. 13 év közigazgatási, abból 13 év közigazgatási vezetői gyakorlattal rendelkezik.

 

Dr. Nagylaki Csilla


Veszprém Megyei Közigazgatási Hivatal
Született: 1972-ben Nyíregyházán született.
Végzettség: 1995-ben jogi diplomát szerzett a Miskolci Egyetem Állam-és Jogtudományi Karán, majd 1999-ben jogi szakvizsgát tett és mérlegképes könyvelő képesítést szerzett. 
Munkahelyek: 1995-től 1999-ig Szentkirályszabadja Község Önkormányzatának jegyzője. 1999 és 2000 között a Fejér Megyei Közigazgatási Hivatal főosztályvezető-helyetteseként dolgozott. Majd 2000 és 2006 között a Veszprém Megyei Közigazgatási Hivatalban a hivatalvezető szakmai tanácsadója, illetve főosztályvezető-helyettes volt. 2007-től osztályvezetőként dolgozott a Közép-dunántúli Regionális Államigazgatási Hivatal – illetve jogelődje – Veszprémi Kirendeltségén. 15 év közigazgatási gyakorlattal, abból 15 év közigazgatási vezetői gyakorlattal rendelkezik.
Egyéb: Oktatói, és vizsgáztatói tevékenységet látott, illetve lát el közigazgatási alap- és szakvizsgákon, képzéseken.

 

Dr. Sifter Rózsa


Zala Megyei Közigazgatási Hivatal
Született: 1958-ban született.
Végzettség: 1982-ben az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán jogász diplomát szerzett.
Munkahelyek: Pályakezdő jogászként 1982-től 1988-ig a Nagylengyeli Tsz-nél dolgozott. Majd három éven át osztályvezető-helyettes volt a Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalában. 1991 és 1998 között a Zala Megyei Kárrendezési Hivatal vezetője volt. 2000-ben a Zala és Vas Megyei Kárrendezési Iroda igazgatója, majd 2002-ig a Zala Megye Területi Államháztartási Hivatal igazgatója volt. 2002-től a Zala Megyei Önkormányzat főjegyzőjeként dolgozott. 22 év közigazgatási, abból 22 év közigazgatási vezetői gyakorlattal rendelkezik.
 

Kategória

Könyvajánló

Facebook Pagelike Widget

 

1037 Budapest, Montevideo utca 14.
Tel.: +36 1 340 2304
Fax: +36 1 349 7600
E-mail: info@orac.hu

Weboldal: orac.hu

Szakmai partnerek

Jegyzők Országos Szövetsége (JOSZ) – www.josz.eu

Közszolgálati Tisztviselők Szakmai Szervezeteinek Szövetsége – www.kozszov.org.hu