Ósdi informatikával küzdhetnek a közös hivatalok

A közigazgatás szakmai fóruma

Hírek / Hírek, információk

Ósdi informatikával küzdhetnek a közös hivatalok


A kisebb önkormányzatok január elsejétől
60 napot kaptak arra, hogy más helyhatóságokkal közös hivatalokat hozzanak
létre.

Kötelezően
közös önkormányzati hivatalt kell létrehozniuk azoknak a községi önkormányzatoknak,
amelyek lakosságszáma nem haladja meg a 2000 főt. Az ettől népesebb települések
önkéntes alapon dönthetnek arról, hogy részt vesznek-e a közös hivatalban. Feltétel,
hogy a közös hivatalhoz tartozó települések teljes lakosságszámának legalább
2000 főnek kell lennie, vagy pedig a települések számának el kell érnie a hetet
– összegezte a törvényi szabályozást Miklósy Miklós, a
Saldo Pénzügyi Tanácsadó és
Informatikai Zrt.
vállalatirányítási rendszerek üzletágának vezetője.

 

Iratkozzon fel a Saldo Informatikai hírlevelére, hogy fejlesztéseinkről és szoftveres megoldásainkról közvetlen értesítést kapjon!

Ezen a linken a regisztrált
mérlegképes könyvelők számára kidolgozott 2013. évi kedvezményes Saldo
ajánlatokat tekintheti meg: 
http://www.saldokurzus.hu/hir/660/kedvezmenyek-a-regisztralt-merlegkepes-konyvelok-2013-evi-tovabbkepzesere

 

„Kb. 3300 önkormányzat van ma az országban, ami a körjegyzőségeket leszámítva
is csaknem 3000 hivatalt jelent. A közös hivatalok megalakulását követően a
hivatalok száma várhatóan kevesebb, mint a harmadára csökken."

Kevés lesz a 90-es évek informatikája
Saldo tanácsadó cég tapasztalatai szerint a legtöbb önkormányzatnál a Magyar Államkincstár ingyenes, DOS-alapú programjait használják a főkönyvi könyvelésre és a beszámoló-készítésre. Sok helyen ezeken felül más szigetszerűen működő, önálló programokat is használnak a tárgyi eszközök nyilvántartására, a vagyonkataszterre, vagy például a kötelezettségvállalás nyilvántartására. „Ezek az informatikai megoldások elavultak, a 15-20 évvel ezelőtti technikának felelnek meg: többnyire nincsenek integrálva, nincs közöttük, illetve az Excellel és az internettel adatkapcsolat. Emiatt többszöri az adatbevitel, és házon belül általában hosszas egyeztetések is szükségesek a lehetséges kinyerhető adatokról. További hátrány, hogy a kinyomtatott tengernyi adathalmazt újra fel kell dolgozni, hogy a különböző felhasználói szintek csak a számukra érdekes információkat lássák. Mindez rengeteg pluszmunkát jelent, nincsenek naprakész és pontos információk, vagy azok csak többszörös ráfordítással állíthatók elő. Ha hibát találnak a könyvelésben, ráadásul mindent újra kell számolni." – sorolta a leggyakoribb problémákat Miklósy Miklós.
Az önkormányzati törvény meghatározza a hivatalok maximális köztisztviselői
létszámát is, és ehhez a létszámhoz a szakértő szerint már szintén kevés lesz a
korábbi, elavult rendszer. A 2000 fő alatt települések zöme ugyanis csak néhány
százfős falu, amelyek eddig a szűkös források miatt nem is gondolkodhattak
integrált IT-rendszerekben.

Kiút lehet a bérlés és a távüzemeltetés
havi díjért


A
szoftverek bérlése egyre inkább terjed a vállalkozások körében, és ez a
kisebb-nagyobb önkormányzatok, a közös hivatalok számára is kézenfekvő lehet –
tette hozzá az üzletágvezető. A tanácsadó cég integrált önkormányzati
rendszerét, a Saldo
Creator Budget programot
az utóbbi években számos helyhatóság vezette be
sikeresen, köztük közös hivatalok, és a hozzájuk tartozó önkormányzatok és
intézményeik.  Ha nincs forrás a
beruházásra, akkor a rendszer bérlése is lehetséges, de a szolgáltató akár az üzemeltetést
is vállalja (ASP-alapú távüzemeltetés).

A Saldo
önkormányzati rendszerében
az adatbeviteli folyamatok egymásra épülnek,
nincs párhuzamos feldolgozás, és a program folyamatosan követi a jogszabályi
változásokat is. Fő előnye a gyors és pontos adatkinyerés: speciális
kimutatások generálhatók, és ezek külön menüpontként tárolhatók. Természetesen
a Kincstári rendszerbe automatikusan felkerülnek a kötelező adatszolgáltatások
is. Miklósy Miklós szerint a távüzemeltetési szolgáltatás igénybevétele még
ezen felüli előnyökkel is jár: egyrészt az önkormányzatok többmilliós
beruházást spórolhatnak meg (szerver- és operációsrendszer-vásárlás,
géppark-fejlesztés), másrészt megtakaríthatják az üzemeltetés járulékos energia-,
illetve javítási költségeit, valamint a rendszergazdai szolgáltatásokra sem
kell költeniük.

Saldo Pénzügyi Tanácsadó és Informatikai Zrt. 

 

Kategória

Könyvajánló

Facebook Pagelike Widget

 

1037 Budapest, Montevideo utca 14.
Tel.: +36 1 340 2304
Fax: +36 1 349 7600
E-mail: info@orac.hu

Weboldal: orac.hu

Szakmai partnerek

Jegyzők Országos Szövetsége (JOSZ) – www.josz.eu

Közszolgálati Tisztviselők Szakmai Szervezeteinek Szövetsége – www.kozszov.org.hu