A kisebb önkormányzatok január elsejétől
60 napot kaptak arra, hogy más helyhatóságokkal közös hivatalokat hozzanak
létre.
Kötelezően
közös önkormányzati hivatalt kell létrehozniuk azoknak a községi önkormányzatoknak,
amelyek lakosságszáma nem haladja meg a 2000 főt. Az ettől népesebb települések
önkéntes alapon dönthetnek arról, hogy részt vesznek-e a közös hivatalban. Feltétel,
hogy a közös hivatalhoz tartozó települések teljes lakosságszámának legalább
2000 főnek kell lennie, vagy pedig a települések számának el kell érnie a hetet
– összegezte a törvényi szabályozást Miklósy Miklós, a Saldo Pénzügyi Tanácsadó és
Informatikai Zrt. vállalatirányítási rendszerek üzletágának vezetője.
Iratkozzon fel a Saldo Informatikai hírlevelére, hogy fejlesztéseinkről és szoftveres megoldásainkról közvetlen értesítést kapjon!
Ezen a linken a regisztrált
mérlegképes könyvelők számára kidolgozott 2013. évi kedvezményes Saldo
ajánlatokat tekintheti meg: http://www.saldokurzus.hu/hir/660/kedvezmenyek-a-regisztralt-merlegkepes-konyvelok-2013-evi-tovabbkepzesere
„Kb. 3300 önkormányzat van ma az országban, ami a körjegyzőségeket leszámítva
is csaknem 3000 hivatalt jelent. A közös hivatalok megalakulását követően a
hivatalok száma várhatóan kevesebb, mint a harmadára csökken."
létszámát is, és ehhez a létszámhoz a szakértő szerint már szintén kevés lesz a
korábbi, elavult rendszer. A 2000 fő alatt települések zöme ugyanis csak néhány
százfős falu, amelyek eddig a szűkös források miatt nem is gondolkodhattak
integrált IT-rendszerekben.
Kiút lehet a bérlés és a távüzemeltetés
havi díjért
A
szoftverek bérlése egyre inkább terjed a vállalkozások körében, és ez a
kisebb-nagyobb önkormányzatok, a közös hivatalok számára is kézenfekvő lehet –
tette hozzá az üzletágvezető. A tanácsadó cég integrált önkormányzati
rendszerét, a Saldo
Creator Budget programot az utóbbi években számos helyhatóság vezette be
sikeresen, köztük közös hivatalok, és a hozzájuk tartozó önkormányzatok és
intézményeik. Ha nincs forrás a
beruházásra, akkor a rendszer bérlése is lehetséges, de a szolgáltató akár az üzemeltetést
is vállalja (ASP-alapú távüzemeltetés).
önkormányzati rendszerében az adatbeviteli folyamatok egymásra épülnek,
nincs párhuzamos feldolgozás, és a program folyamatosan követi a jogszabályi
változásokat is. Fő előnye a gyors és pontos adatkinyerés: speciális
kimutatások generálhatók, és ezek külön menüpontként tárolhatók. Természetesen
a Kincstári rendszerbe automatikusan felkerülnek a kötelező adatszolgáltatások
is. Miklósy Miklós szerint a távüzemeltetési szolgáltatás igénybevétele még
ezen felüli előnyökkel is jár: egyrészt az önkormányzatok többmilliós
beruházást spórolhatnak meg (szerver- és operációsrendszer-vásárlás,
géppark-fejlesztés), másrészt megtakaríthatják az üzemeltetés járulékos energia-,
illetve javítási költségeit, valamint a rendszergazdai szolgáltatásokra sem
kell költeniük.
Kategória
Könyvajánló
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény magyarázata
Harmadik, hatályosított kiadás
Ára: 8000 Ft
