A soroksári Okmányiroda 2009/1
Baticz Valéria
osztályvezető
Budapest
XXIII. kerület
Az Okmányiroda 2003. április 2-ától működik jelenlegi helyén a Budapest XXIII., Grassalkovich út 158. sz. alatt. A kialakítása óta a feladatbővülések miatt a harmadik helyre költözött.
Az ügyfeleket kulturált körülmények között tudjuk fogadni. Az elkülönült ügyfél váróhely, az ügyfélhívó rendszer segíti az ügyfélfogadás zavartalan lebonyolítását. Az Önkormányzat tervezi az iroda további bővítését, korszerűsítését. 7 fővel kezdte meg működését az iroda, a képviselő-testület összesen 6 fő létszámbővítést fogadott el, ez nagymértékben hozzájárult az új feladatok zökkenőmentes megoldásához.
2006. május 1-jétől az Okmányiroda önálló osztállyá alakult, ezt megelőzően a Hatósági-Igazgatási Osztály csoportjaként működött.
Az Okmányiroda épületében van, de a szervezetileg a Hatósági-Igazgatási Osztályhoz tartozik az anyakönyv és a népesség-nyilvántartás. Az Okmányirodához szervezetileg szorosan kapcsolódik az iktató csoport, ahol az iktatási feladaton túl, az időpontfoglalás egyeztetése, valamint a telefonközpont kezelése történik. A korszerűbb ügyintézés indokolta, hogy az iratok, iktatás, ügykezelés helyben legyenek.
Ügyfelek fogadása, kiszolgálása
A várakozó térben működik az ügyfélhívó, ügyfélterminál, házipénztár és biztosítási ügyintézés. Az ügyfelek fogadása az információs pultnál történik. 2003 óta ügyfélhívó rendszer működik az irodában. Az ügyfélfogadásban biztonsági őrszolgálat felügyel a rendre.
2006. szeptember 1-jétől bevezetett ügyfélfogadási rend pozitívan jellemezhető, hatékonyabbá és összehangoltabbá váltak a munkafolyamatok és az ügyfelek kiszolgálása.
Időpont egyeztetés nélkül érkezők sorszámmal történő fogadása ügyfélfogadási napokon.
Előzetes időpontfoglalással érkező ügyfelek fogadása kedden és csütörtök délután történik.
Lehetőség van bejelentkezésre Telefonon (elkülönített telefonszám), Helyi Honlapon, XR rendszeren. A sorban állás, várakozás helyett egyre többen veszik igénybe az ezt a lehetőségét. Az ügyfelek többség elégedett az ügymenettel.
Ügyfélfogadás:
Hétfő: 8.30 – 12.00, 12.30 – 17.00
Kedd: 8.30 – 12.00, 12.30 – 15.00 Időpontfoglalással érkezők fogadása
Szerda: 8.30 – 12.00, 12.30 – 16.00
Csütörtök: 8.30 – 12.00, 12.30 – 15.00 Időpontfoglalással érkezők fogadása
Péntek: 8.30 – 12.00
Az ügyfélfogadás minden kerületben sajátosan eltérő jelleget mutat, de közös, hogy az ügyfelek ügyeit, szakszerűen, hatékonyban, gyorsan, kulturáltan oldja meg.
Ügyfelek tájékoztatása
– Honlapon folyamatosan;
– Soroksári Hírlapban folyamatosan;
– Információs pultnál található Tájékoztató lapokon keresztül történik.
Az ügyfelek tájékoztatásánál fontos szempont az őket érintő információk, hírek eljuttatása.
Egyéb szolgáltatás
A hatékony ügyintézést segíti a házi pénztár kialakítása. 2007. február 17-étől a postai szolgáltató helyet a Magyar Posta Rt. megszüntette, annak ellenére, hogy a Polgármesteri Hivatal a működéséhez szükséges költségek biztosítását felajánlotta. 2007. szeptember 1-jétől működik házipénztár, melyet az ügyfelek elégedetten fogadtak.
Az ügyfél elégedettségről
Ha sérelem éri az embereket, inkább megszólalnak, mint amikor elégedettek egy szolgáltatással, mégis gyakori köszönő levelet kapunk a gyors, hatékony ügyintézésről. Az ügyfél akkor elégedett a hivatallal, ha az ügyintézés a legközelebb elérhető, legegyszerűbb, leggyorsabb.
A Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Chartája azokat a szolgáltatási és ügyfélszolgálati elveket tartalmazza, melyek folyamatos érvényesítésének célja, hogy barátságos, készséges, korszerű, kiszámítható és színvonalas közigazgatási munkát végezhessünk.
Ügyfeleink érdekében vállaljuk:
– késedelem nélkül lehetővé tesszük, hogy kapcsolatba lépjen velünk, vagy információt kapjon ügye intézéséről,
– tisztelettel és udvariasan viselkedünk,
– minőségi, ügyfélbarát szolgáltatást nyújtunk,
– udvariasan és szolgálatkészen kommunikálunk,
– naprakész információt nyújtunk.
Szolgáltatásaink alapelvei
– Az ügyfélteret tiszta, rendezett és hozzáférhető módon alakítjuk ki.
– Munkatársaink mindent megtesznek azért, hogy az ügyek elintézésében hatékonyan segítsenek és az esetleges felmerülő bonyolult ügyfolyamatokat elmagyarázzák.
– Segítsenek az eljáráshoz szükséges adatlapjainak, űrlapjainak kitöltésében.
– Okmányirodánkban az ügyintézéshez való korrekt hozzájutás céljából ügyfélirányító és ügyfélhívó rendszer működtetünk.
Ha elektronikus úton kíván ügyet intézni, vagy e-mail útján keres meg bennünket:
– Az Okmányirodába konkrét időpontra történő bejelentkezés vonatkozásában, az Internetes Közigazgatási szolgáltató Rendszer (XR rendszer) kormányzati portálján működtetett ügyfélkapun keresztül elektronikus ügyintézési lehetőséget biztosítunk,
– Az adóhatóság honlapján közzétett, általuk rendszeresített bevallás nyomtatvány internetes továbbítása érdekében kérelmére az Okmányiroda regisztrációs kódot szolgáltat.
A kulturált partnerkapcsolat reményében és a kölcsönös bizalom elve alapján igyekszünk végezni munkánkat.
Kategória
Könyvajánló
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény magyarázata
Negyedik, hatályosított kiadás
(2023. őszi kiadás)
Ára: 12000 Ft