Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése
(ASP 2.0) elnevezésű projekt támogatási szerződésmódosítás aláírására 2017. május
18-án került sor, ezzel zöld utat kapott a korszerű, és valamennyi
önkormányzatot érintő egységes ügyintézés megvalósítását célzó projekt.
A törvényi hátteret biztosító
jogszabályban (100/2017. (IV. 28.) Korm. rendelet) foglaltak szerint 2019.
január elsejéig valamennyi magyarországi, települési önkormányzat csatlakozik a
technológiailag és gazdaságilag is kedvező megoldást nyújtó szolgáltató
rendszerhez.
Az ASP 2.0 projekt során
megvalósuló fejlesztések célja, az Önkormányzati
ASP központ felállítása (ASP 1.0) nevű kiemelt projekt eredményeként kialakult
keretrendszer és a szakrendszerek különböző méretű önkormányzatok szakmai
igényeinek való megfeleltetése, és felhasználóbarát felületek kialakítása.
Újdonság a kormányzati és
helyhatósági döntések előkészítését szolgáló adattárház felállítása, amely az
ASP szakrendszerekből és a Magyar Államkincstár által üzemeltetett
rendszerekből érkezett adatokat központosítottan kezeli, és lekérdezésekre
optimalizáltan dolgozza fel, valamint biztosítja az érzékeny adatok
deperszonalizását.
Az
önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése (2.0)
című, KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-00008 azonosítószámú projektről bővebb információt
olvashat a www.kifu.gov.hu oldalon.
Kategória
Könyvajánló
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény magyarázata
Negyedik, hatályosított kiadás
(2023. őszi kiadás)
Ára: 12000 Ft