E-közigazgatás Marcaliban 2008/3

A közigazgatás szakmai fóruma

Cikkek / E-közigazgatás

E-közigazgatás Marcaliban 2008/3

X. évfolyam, 3. lapszám
Szerző(k):
Zajcsuk Lajos
pénzügyi irodavezető
Marcali

A GVOP-4.3.1 pályázat keretében a Marcali kistérség sikeres pályázatot valósított meg. A megoldás elsődleges célja egy olyan, az e-közigazgatás alapjait megteremtő integrált rendszer megvalósítása, amely a kistérség és a hozzátartozó önkormányzatok információit, szolgáltatatásait helytől függetlenül és időbeli korlátozások nélkül az érintettek számára elérhetővé teszi, továbbá az önkormányzati feladatok hatékony munkavégzésének támogatása.

 


Az e-közigazgatást kiszolgáló integrált rendszer főbb komponensei a következők:
• WEB portálok rendszere;
• az ügyintézési munkafolyamat támogató alkalmazások;
• a közigazgatási feladatokat támogató szakalkalmazások.
WEB portálok rendszere
A WEB portálok kialakítása teremtette meg a térbeli helytől független és időbeli korlátozás nélküli kommunikációs csatorna használatát.
Az ügyintézési munkafolyamatot támogató rendszer
Egységes ügykezelési munkafolyamatot támogató rendszer

A modul egy rendszerben kezeli az adott ügyekkel kapcsolatos összes elvégzendő feladatot, a csomópontok között irányítja az ügy haladását. A rendszer támogatja az általános igazgatási feladatokkal kapcsolatos munka és határozathozatali folyamatokat.
Iratkezelést támogató alrendszer
Az alkalmazás teljesíti a törvényben és rendeletekben előírt működést és az önkormányzatok iratkezelési szabályzatában előírtakat. A rendszer biztosítja a hatályos jogszabályoknak való teljes megfelelést.
Elektronikus űrlapok kezelését támogató alrendszer
Az e-ügyintézés nem valósulhat meg az elektronikus űrlapok használata nélkül.
Az alrendszer önálló felületen teszi lehetővé a portálon kitölthető formanyomtatványok definiálását. Az elektronikus űrlap magában hordozza a kitöltési útmutatót, az adat ellenőrzéseket és az adat összefüggések ellenőrzési algoritmusait.
Központi törzs és dokumentumtár kialakítása
A központi adatállományban lévő adatok körét a felhasználók a jogosultsági beállításoknak megfelelően és az egyes dokumentum tulajdonviszonyaitól függően láthatják, kezelhetik.
Közigazgatási szakalkalmazások
Építés hatóságügyi feladatokat támogató alrendszer
Az Építéshatósági alrendszer feladata az önkormányzatok műszaki osztályainak támogatása. Az építéshatósági alrendszer ráépül az ügymenetkezelő alrendszerre.
Közbeszerzések kezelését támogató alrendszer
Az önkormányzati tevékenységek egyik kritikus területe a vagyongazdálkodás – beruházások, felújítások – közbeszerzések lebonyolítása, a kiterjedt vállalkozói és banki kapcsolat kezelése. Az alrendszer az önkormányzati és kistérségi közbeszerzési pályázatok kezelését valósítja meg, amely az egyes pályázatokat leíró adatokon felül azok státuszáról hordoz információkat. A rendszert a Közbeszerzési Törvény és az önkormányzatoknál a közbeszerzésekre vonatkozó érvényben lévő szabályozások figyelembe vételével alakítottuk ki.
Testületi munkát támogató alrendszer
Az alrendszer célja a vezetői, testületi, bizottsági döntés-előkészítést és végrehajtást támogató informatikai alapú dokumentumkezelő és munkafolyamat követő felület kialakítása.

Kategória

Könyvajánló

Facebook Pagelike Widget

 

1037 Budapest, Montevideo utca 14.
Tel.: +36 1 340 2304
Fax: +36 1 349 7600
E-mail: info@orac.hu

Weboldal: orac.hu

Szakmai partnerek

Jegyzők Országos Szövetsége (JOSZ) – www.josz.eu

Közszolgálati Tisztviselők Szakmai Szervezeteinek Szövetsége – www.kozszov.org.hu