Önkormányzatok ingatlangazdálkodása a gyakorlatban

A közigazgatás szakmai fóruma

Hírek / Hírek, információk

Önkormányzatok ingatlangazdálkodása a gyakorlatban



Szeretettel meghívjuk az önkormányzatok
szakembereit és a választott képviselőket, valamint a témakörben érdekelt vállalkozói
szférában dolgozó szakembereket erre a különleges rendezvényre.

A konferenciánk kiemelten a gyakorlati kérdésekre
helyezi a hangsúlyt, olyan előadókkal, akik az elmélet mellett a végre­hajtói
tapasztalataikat is meg tudják osztani a résztvevőkkel.

A szokásostól eltérő az is, hogy az
önkormányzati szakemberek meghívásán túl nagyon szeretnénk, ha a képviselőtestületek
tagjai is aktívan részt vennének az előadásokon, hisz így szembesülhetnek
azokkal a rendkívül összetett és nehezen kezelhető problémákkal, melyekre talán
nem volt rá­látásuk eddig.


Köztudott,
hogy a települési képviselők sokszor teljesen más szakterületen dolgoznak, így
a döntéseknél laikusként néha gátolhatják – teljesen jóhiszeműen – azokat a határozati
javaslatokat, amelyek késedelme is károkat okozhat. A szakértők néha vért
izzadnak, hogy az általuk jól átlátott folyamatokat megértessék a testülettel,
de ez nem mindig sikerül, még a mindkét részről megnyilvánuló jóakarat mellett
sem. Ebben is szeretnénk segíteni.

A képviselők sokkal megalapozottabb döntéseket
hozhatnak, sokkal jobban átláthatják a folyamatokat és így várhatóan jobban
együtt tudnak működni az önkormányzati szakértőgárdával. Az együtt eltöltött
két nap az emberi kapcsolatokat is erősítheti, önkormányzatokon belül és az önkormányzatok
között is, döntéshozó és végrehajtói szinteken.


Ezért
megkérjük az önkormányzatokat, hogy tegyék lehetővé a képviselőknek a rendezvényen
való részvételt, hívják őket is, továbbítsák számukra is a meghívót! A közös
munka során a későbbiekben a rendezvényen tapasztaltak sok felesleges ellenállást,
vitát megelőzhetnek.

Köszönettel:

A szervezők 

 

SZERVEZŐ
BIZOTTSÁG: MIÉSZ szakmai bizottsága

    Békési Béla (elnök)

    Sándor Viktória (Ebh-konzulting iroda)

    Seötér Ágnes (MIÉSZ alelnök, vagyonértékelő)

    Csorba Dániel (MIÉSZ szóvivő, értékesítési bizottság elnöke)

 


Felkért
fővédnök:

    Dr. Orbán
Viktor miniszterelnök


Felkért
védnökeink:

    Tarlós
István
főpolgármester

    Dr. Kéki
Zoltán
Kaposvár MJV, címzetes főjegyző

 

*  *  *  

ÁLTALÁNOS TÁJÉKOZTATÓ

A KONFERENCIA HELYSZÍNE: Hunguest Hotel
Griff, Smaragd terem (1113 Budapest, Bartók Béla út 152.)

REGISZTRÁCIÓ: http://miesz.hu/miesz/konferencia/6218

A rendezvény Internet címe: http://www.miesz.hu/

RÉSZVÉTELI DÍJ: Tartalmazza a
szakmai programokon való részvételt, a kongresszusi nyomtatványok és a
kávészünetek költségeit, (az ÁFA-t nem).

                                              nov. 10. előtt             nov. 10. után               helyszínen

résztvevőknek               16 000 Ft                     20
000
Ft                        24
000
Ft

MIÉSZ-tagoknak          14 000 Ft                     18
000
Ft                         22
000
Ft


Számlamódosítás esetén – amennyiben arra nem a
szervezők miatt van szükség – 1000
Ft (+ áfa) adminisztrációs díjat számítunk fel!

ÉTKEZÉS:
A konferencia helyszínén ebédlehetőséget biztosítunk 3400 Ft/fő/alk. áron (+ áfa). A vacsora díja 4400 Ft/fő (+ áfa).

SZÁLLÁS: A szervezők szállást a konferencia helyszínén
biztosítanak. Kérjük, hogy pontos igényüket a Jelentkezési lap megfelelő rovatában
adják meg! A szobákat a jelentkezések beérkezési sorrendjében töltjük fel.
Amennyiben az Ön által igénybe venni kívánt férőhely(ek) betelt(ek), a szervezők
megkeresik Önt a szükséges módosítás megbe­szélése céljából. Természetesen
lehetőség van a szobáknak a megadott­nál hosszabb idejű igénybevételére is.
Amennyiben a jelentkező szoba­társat nem jelöl meg (és a szervezők sem tudnak
biztosítani), a teljes szobaárat kell megfizetni!


1. a) 1 ágyas szoba: 8000 Ft/éj.1. b) 2 ágyas
szoba: 5000 Ft/fő/éj.


Az árak tartalmazzák a svédasztalos reggelit, a
korlátlan fitness terem használatot, napi egy alkalommal szauna és jacuzzi
igénybe vételét (az ÁFA-t nem).

PARKOLÁS: A szálloda zárt parkolóiban (korlátozott
számban) a ren­dezvényre érkezőknek ingyenes.

LEMONDÁSI
FELTÉTELEK:
A regisztrációs
díjat abban az esetben tudjuk visszatéríteni, ha erre vonatkozó igényét 2012. november 15-ig írásban eljuttatja az É+L Kft-hez. Az
adminisztrációs költségek fedezésére ebben az esetben a díjak 20%-át számítjuk fel. A fenti határidőn túl nem áll módunkban
visszatéríteni a már befizetett összeget.

 

A KONFERENCIA FELKÉRT ELŐADÓI ÉS TÉMAKÖREI


(nem az előadások sorrendjében)


1. Volt állami ingatlanok – önkormányzati tulajdonban. Trójai
faló, vagy az utolsó szalmaszál? – negatív értékek, fenntartási költségek,
bontási költségek, szennyezettség-mentesítés, talaj­csere, sikeres eladások.


2. Önkormányzati ingatlanvagyon-kataszter, a vagyongazdál­kodók
egyik bibliája. A könyv gyakorlati kérdései, megoldásai, a változások.


Előadó a szakkönyv írója, Kakukk Lajosné


3. Ingatlan eladások: értékbecslők, társasházkezelők, szakem­berek.
Érdemes-e képezni az önkormányzatoknak saját mun­katársait? Milyen képzésekkel
lehet segíteni az önkormányzat­ok szakembereinek munkáját


Netkovszky Kálmán (Füti Omega Kft)


4. Ingatlan-eladások és tanulságok tapasztalatok az önkor­mányzatoknál


Csuka István (Vác, Gazdasági – Városüzemeltetési és
Vagyongazdálkodási Bizottság elnöke)


5. Ingatlankezelés az önkormányzatoknál, külsős, vagy saját cég,
mikor érdemes, mikor nem, és milyen tapasztalatok van­nak a gyakorlatban?


Dr. Németh Miklós (Magyar Ingatlangazdálkodók
Szövetsége főtitkára)


6. Energia-tanúsítványok.


Az önkormányzatokra vonatkozóan milyen kötelezettségek, milyen
kiadások, milyen szankciók vonatkoznak.


A tanúsítványok és a műemlék épületek, az árak és a határidők,
eddigi tapasztalatok és a várható jogszabályok, a további teen­dők.


Dr. Pataki Szabolcs (Milenia Létesítmény-üzemeltető Zrt.)


7. Ingatlanvagyon-kataszter


Szükséges-e az országos ingatlankataszter, kapcsolódhat-e az
önkormányzati vagyonkataszter a majdani országos kataszter­hez, helyi
ingatlanadóztatás, országos ingatlanadóztatás.


Borsi László (a volt Fészekrakó program felelőse, szakíró)


8. A Mercedes beruházás hatása a kecskeméti ingatlanpiacra,
valamint a helyi önkormányzat szerepe a beruházás lebonyolí­tásában.


Dr. Kákonyi Áron (Porta Kft.
Kecskemét, közbeszerzési lebo­nyolító, igazságügyi szakértések, szakmai oktató)


9. Értékbecslések:


Személyi feltételek,
képzettségek, minősítések, biztosítás, vál­lalkozói megfelelőség


Békési Béla (Magyar
Ingatlanközvetítők és Értékbecslők Szakmai Szervezete elnök)


10. Értékbecslési költségek.
Érvényesség, aktualizálás, saját értékbecslés felülvizsgálata, idegen
értékbecslés – hogyan lehet gazdaságosan, hosszútávon együttműködni külsős
szakembe­rekkel?


Márkus László (Márkus és Társai
Kft.)


11.
Sikeresen működik Kaposváron az önkormány­zat által létrehozott Pénzügyi
Végrehajtási Társulás
. Bérleti díjak, teljesítési elmaradások, IPA – milyen
dilemmák előtt áll az önkormányzat – nagyon érzékeny kérdés, hisz a ma adósa
egyben a választó is
.


Átadható gyakorlati
tapasztalatok, emberarcú kintlévőség ke­zelés – magad uram…


Dr. Kéki Zoltán (Kaposvár MJV,
címzetes főjegyző)


12. Ingatlan meghirdetések –
milyen lehetőségek vannak? Érdemes-e, és ha igen, hogyan érdemes az
értékesítésnél hirde­téseket feladni? Korbuly Krisztián (Ingatlan.com
vezérigazgató)


13. Pénzmosás elleni küzdelem


Nagyértékű ingatlanok – nagy
pénzek – nagy veszélyek – pénzmosás – mit szól ehhez a NAV?


Ivánkuné Horváth Noémi
(pénzügyőr őrnagy osztályvezető, NAV Központi Hivatala Pénzmosás Elleni
Információs Iroda)


14. Közbeszerzési munkák –
vállalkozói megbízások, Borsodba Zalából, Somogyba Hajdú-Biharból… miért? Német
tapaszta­latok


Németországból: Michael Müller
(Realbeton Kft.)


A
referátumok mellett lehetőség van más előadók 15 perces elő­adásainak
bejelentésére (2012. november 5-ig az info@miesz.hu email címen,)
amelynek elfogadásáról a beküldött 8-10 soros kivonat alapján a Szervező
Bizottság dönt. Az összefoglalók ki­nyomtatásra kerülnek, és a konferencia
honlapján is elérhetőek lesznek.


A program
alakulása a rendezvény honlapján folyamatosan nyomon követhető!

TECHNIKA


Számítógép
és projektor áll rendelkezésre. Az ettől eltérő igé­nyeket az előadóknak kell
biztosítaniuk, s a jelentkezéssel egyidőben a Szervező Bizottságot
tájékoztatniuk.

TERVEZETT
IDŐBEOSZTÁS

2012.
november 22.


09:00-10:00
Regisztráció


10:00-12:00
Megnyitó, Előadások I.


12:00-13:30
Ebédszünet


13:30-17:00
Előadások II.


17:00-
Vacsora

2012.
november 23.


09:00-13:00
Előadások III.


13:00- Ebéd

Kategória

Könyvajánló

Facebook Pagelike Widget

 

1037 Budapest, Montevideo utca 14.
Tel.: +36 1 340 2304
Fax: +36 1 349 7600
E-mail: info@orac.hu

Weboldal: orac.hu

Szakmai partnerek

Jegyzők Országos Szövetsége (JOSZ) – www.josz.eu

Közszolgálati Tisztviselők Szakmai Szervezeteinek Szövetsége – www.kozszov.org.hu