„Ugyanaz maradtam, aki voltam” 2005/5

A közigazgatás szakmai fóruma

Cikkek / Portré

„Ugyanaz maradtam, aki voltam” 2005/5

VII. évfolyam, 5. lapszám
Szerző(k):
Kalmár Erzsébet címzetes főjegyző



A miniszterelnök Kalmár Erzsébetnek, Nádudvar jegyzőjének címzetes főjegyzői címet adományozott 2005-ben.

 

– Harmincöt évet töltött a közigazgatásban, annak számtalan területén dolgozott. Volt-e, van-e kedvenc területe? Az elmúlt évek alatt elért eredmények közül mire a legbüszkébb?
– A közigazgatásban a jegyzőnek nincs kedvenc területe, valamennyit egyforma odafigyeléssel kell kezelni. Munkáját kísérik örömök és kudarcok. Akkor vagyok elégedett, ha egy problémát minden oldalról körbejártam, mérlegeltem, és valamilyen módon tudtam segíteni. Minden apró eredménynek örülök, mert mindegyik mögött ott látom azokat az embereket, akik bizalommal fordultak hozzám. Rettentően aggaszt a munkanélküliség, amit nem tudunk úgy kezelni, ahogy azt egy uniós országban kellene. Örülök, ha azt látom, hogy fejlődik a város, örülök annak, hogy minden hatósági ügyet helyben intézünk, annak ellenére, hogy az elhelyezési feltételek nem állnak rendelkezésre. Büszke vagyok azokra az eredményekre, amelyek a városfejlesztés területén, a városkép alakulásában pozitív változást hoztak, mert a hazatérő nádudvariak és a turisták kellemes hangulatú kisvárosnak ítélik meg Nádudvart. Ebben a hivatal apparátusának is jelentős érdemei vannak.
– Hogyan látja a közigazgatás jövőjét?
– Óriási a felelősség és munkateher a jegyzőkön a testületi és hatósági munka miatt. Én azt reméltem, hogy valamikor szétválik ez a kettős feladat, de a tendencia éppen az ellenkezője, a jegyző felelőssége nő, döntéseiért személyileg felelős. A közigazgatás szükségszerűen modernizáción megy keresztül. A hatékonyabb működés alapvető igény és egyben követelmény. A közigazgatási szolgáltatások színvonalát fejleszteni kell, ehhez a feltételeket a „Közigazgatási, hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény”, a KET teremti meg. 2005. november elsejétől lép érvénybe, nagy kihívást jelent az apparátusnak, még nagyobb elkötelezettséggel és felkészültséggel kell végezni a munkánkat. Jó együttműködést kell kialakítani a lakossággal, ezzel is erősítve a szolgáltatói szemléletet. Vannak saját kezdeményezéseink is. Bevezettük az Okmányirodában a telefonon történő bejelentkezést, így az ügyfélnek nem kell várakoznia, hanem azonnal intézheti az ügyét. Hetente szerdai napokon meghosszabbított ügyfélfogadást tartunk 17 óra 30 percig, annak érdekében, hogy munkaidőn túl is tudja a lakosság az ügyeit intézni. Régi vágyam, hogy a városháza bővítésre kerüljön. Évek óta nincs tanácsterem, házasságkötő terem, képviselői iroda, és az ügyfélszolgálatra megfelelő környezet. A jelenlegi épület még az operatív ügyintézésre is alkalmatlan, hiszen a szűkös irodákban kettő vagy több ügyintéző dolgozik, így a négyszemközti beszélgetés csak úgy valósulhat meg, ha az egyik munkatárs elhagyja az irodát. Az ügyfélszolgálati blokkok kialakításával minden területen segítséget, felvilágosítást kapnának az emberek, például szociális, építési és valamennyi hatósági ügyben, beadványok elvételében, továbbá lehetőség lenne az egyszerű kérelmek azonnali intézésére is. Én nagyon szeretném, ha az emberek jobban élnének, lennének új munkahelyek, ha jobb lenne a kis-és középvállalkozók helyzete, zökkenőmentesen működnének az önkormányzat intézményei, és olyan biztonságot nyújtana a város, ahol mindenki megtalálná a számítását és a megélhetését.
Kerti Józsefné
A Nádudvari Hírek városi közéleti lap augusztusi számában megjelent cikk részlete.

Kategória

Könyvajánló

Facebook Pagelike Widget

 

1037 Budapest, Montevideo utca 14.
Tel.: +36 1 340 2304
Fax: +36 1 349 7600
E-mail: info@orac.hu

Weboldal: orac.hu

Szakmai partnerek

Jegyzők Országos Szövetsége (JOSZ) – www.josz.eu

Közszolgálati Tisztviselők Szakmai Szervezeteinek Szövetsége – www.kozszov.org.hu