A Digitális ügyintézésért egyesület levele a Miniszterelnöki Hivatalhoz

A közigazgatás szakmai fóruma

Hírek / Hírek, információk

A Digitális ügyintézésért egyesület levele a Miniszterelnöki Hivatalhoz


A Jegyző és Közigazgatás állandó témái között fontos helyet biztosít a digitális ügyintézésnek. Az alábbi, e témában született levelet és a levélre érkezett választ is közöljük a lap 2009/4-es számában.

Miniszterelnöki Hivatal
részére
1055 Budapest,
Kossuth Lajos tér 4.

Tisztelt Hivatal!

Alulírott dr. Molnár Krisztina elnöke vagyok a „Digitális ügyintézésért” megnevezésű, bíróságon bejegyzett közhasznú egyesületnek, melynek alapvető célja, hogy előmozdítsa az e-kormányzati fejlesztések államigazgatási, önkormányzati szervezetekben, intézményekben való megvalósításának felgyorsítását, valamint, hogy e körben az ügyfelek egyre szélesebb körű szolgáltatásokat vehessenek igénybe.

A www.magyarorszag.hu honlapon keresztül elérhető ügyfélkapu azonosító használatával kapcsolatban az alábbi kérelemmel fordulok Önökhöz:

Lassan hatszázezer főre tehető azon ügyfelek száma, akik végigjárták az ügyfélkapu érdemi használatához szükséges azonosítás folyamatát, így személyesen elmentek az okmányirodába, igazolták személyazonosságukat, aláírták az ehhez szükséges nyilatkozatokat, iratokat, az ideiglenes elektronikus azonosítóval beléptek a www.magyarország.hu honlapra, elektronikusan visszakapták a végleges azonosítót, melyet használhatnak annak a néhány elektronikusan intézhető eljárásnak a lebonyolítására, amely az ügyfélkapun keresztül elérhető.

Hangsúlyozom, hogy a közigazgatás számára kifejlesztett rendszer mellett további számos területen (például e-bank, e-kereskedelem, e-oktatás) működnek az ügyfélkapuhoz hasonló elektronikus szolgáltatók, melyeknek saját azonosító rendszerük van.
Mindez az alábbi következményekkel jár:
–    Minden egyes azonosító rendszernek más és más a logikája, a védelmi szintje, ezért az adófizetők, az ügyfelek szempontjából „drága”, mert a szolgáltatás árába mindegyik szolgáltató külön beépíti az említettekkel járó költségeket;
–    ugyanannak az ügyfélnek minden egyes szolgáltatóhoz való elektronikus kapcsolódása más és más azonosítót eredményez, így azok használatához szinte elengedhetetlen egy másik adathordozó, amely tartalmazza a különböző jelszavakat, kódokat.

Fentiek alapján tisztelettel kérjük a Miniszterelnöki Hivatalt, hogy az alábbi kérdésekre szíveskedjen hivatalos választ adni egyesületünk részére:

1.    Megoldható-e, hogy az adófizetők költségére kifejlesztett, a közigazgatás terén használt ügyfélkapus azonosító más, nem közigazgatási elektronikus rendszerek azonosító kódja is legyen?
2.    A T. Hivatal ismer-e olyan egyéb technikai-műszaki megoldásokat, amelyek bár megfelelnek a mai adatvédelmi jogszabályoknak, mégsem válik az ügyfélkapus azonosítási mód általános azonosítóvá?

Budapest, 2009. május 19.


Tisztelettel:


dr. Molnár Krisztina

elnök

Digitális ügyintézésért
Érdekvédelmi és Oktatási
Közhasznú Egyesület

Kategória

Könyvajánló

Facebook Pagelike Widget

 

1037 Budapest, Montevideo utca 14.
Tel.: +36 1 340 2304
Fax: +36 1 349 7600
E-mail: info@orac.hu

Weboldal: orac.hu

Szakmai partnerek

Jegyzők Országos Szövetsége (JOSZ) – www.josz.eu

Közszolgálati Tisztviselők Szakmai Szervezeteinek Szövetsége – www.kozszov.org.hu